אוריינטל: שירות משופר מנמלי המזרח הרחוק

חברת Evergreen- חברת הספנות הרביעית בגודלה בעולם, מגלה ענין בפעילות הסחר במזרח הים התיכון ומשדרת את השירות המקשר את נמלי המזרח הרחוק עם האדריאטי, עם קישור לנמל אשדוד. באוריינטל ספנות, הנציגה הישראלית, מבטיחים שירות אמין וזמני הפלגה קצרים


00:00 ,12.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת Evergreen- חברת הספנות הרביעית בגודלה בעולם, מגלה ענין בפעילות הסחר במזרח הים התיכון ומשדרת את השירות המקשר את נמלי המזרח הרחוק עם האדריאטי, עם קישור לנמל אשדוד. באוריינטל ספנות, הנציגה הישראלית, מבטיחים שירות אמין וזמני הפלגה קצרים
 
רפי נחמני, מנכ"ל חברת אוריינטל שיפינג- נציגת אוורגרין בישראל, חזר לפני ימים אחדים מפגישות עבודה שקיים עם הנהלת החברה בטייפה כשבאמתחתו שירות משופר מנמלי דרום סין והמזרח הרחוק.
 
בחודשים האחרונים שינתה החברה הטייוואנית את הסכמי שיתוף הפעולה שלה עם מובילים ימיים אחרים, מה שהשפיע גם על הפעילות בישראל. שיתוף הפעולה של אוורגרין עם צים בקו ה- AMP (ר"ת Asia Med Pacific) המקשר את נמלי המזרח הרחוק עם ישראל, נפסק.
 
כמעט במקביל, השותפות של קבוצת אוורגרין עם חברת CMA CGM בקו ADR (המקשר את נמלי המזרח הרחוק עם האדריאטי) נסתיים והבעלות על קו זה עברה במלואה לחברות Evergreen, Hatsu Marine ו- Italia Marittima, המשתייכות כולן לקבוצת אוורגרין.
 
מנכ"ל אוריינטל ספנות נתבשר לפני ימים אחדים על הכוונה של אוורגרין לשדרג את שירות ADR על ידי הפעלתו באמצעות 8 אניות מהירות יותר ובעלות קיבולת ממוצעת של 3500 TEU. בנוסף, באוורגרין הוחלט להוסיף לקו השירות את הפקידה בנמל El Dekhila הסמוך לאלכסנדריה שבמצרים. הבחירה ב- El Dekhila לא היתה מקרית שכן, מדובר בנמל מודרני אשר אינו סובל מהצפיפות המאפיינת את נמלי מצרים האחרים ובעיקר בזכות העובדה שהנמל מקושר אל נמל אשדוד בהפלגות שבועיות באמצעות שתי אניות הזנה יעודיות בנות 1200 ו- 1800 TEU.
 
השירות המשודרג יציע, אם כן, את הפקידה בנמלים הבאים:
Shanghai, Ningbo, Xiaman, Yantian, Hong Kong, Tanjong Pelepas, Port Kelang, El Dekhila, Taranto, Rijeka, Koper, Trieste.
 
באוריינטל מציינים שהפריסה רחבה עוד יותר שכן, הפקידה בנמלי הונג קונג ושאנגחאי – נמלי שטעון מרכזיים של אוורגרין, מאפשרת למעשה לייבא לישראל ממגוון רחב בהרבה של נמלים, באמצעות שירות ה- ADR. יש לציין שמעתה תוכל אורייטל להציע גם שירותי יצוא אל נמלי האדראטי, דרך El Dekhila.
 
המשמעות ליבואן הישראלי, מוסיף רפי נחמני, היא בקיצור משמעותי בזמני ההפלגה מהמזרח הרחוק. כדוגמא הוא מציין את השירות משאנגחאי לאשדוד ב- 23 יום בלבד ומהונג קונג לאשדוד ב- 20 ימי הפלגה. "השירות ניתן עד כה דרך נמל טרנטו, שם יש לקבוצת אוורגרין HUB, אך זה לא נתן לנו את היתרון הנדרש מול כל אלו שעבדו דרך נמלי מצרים. היום אנו הרבה יותר תחרותיים", ציין נחמני.
 
"זה שלב ראשון בהרחבת הפעילות שלנו וזה עוד יילך ויגדל", מבטיח מנכ"ל אוריינטל.
 
חברת Evergreen הינה הרביעית בגודלה בעולם. לרשותה עומד צי של 162 אניות מכולה עם קיבולת מקסימלית של 536,000 TEU. בשנים הקרובות תצטייד החברה ב- 25 אניות מכולה נוספות.