אוריאל לין קורא לרה"מ שרון להתערב בדחיפות לסיום המשבר בנמלים

"אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית, הישירה והמיידית כדי להביא לסיום המשבר בנמלי הים של ישראל", כתב אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אל רה"מ אריאל שרון, הבוקר


00:00 ,02.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית, הישירה והמיידית כדי להביא לסיום המשבר בנמלי הים של ישראל", כתב אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אל רה"מ אריאל שרון, הבוקר.

נשיא איגוד לשכות המסחר ציין כי השביתה "האלימה" בנמלים כבר יצרה מצור כלכלי על ישראל והיא פוגעת אנושות בכלכלה ובצמיחה המשקית. לדבריו, ההפסדים הנגרמים למשק הם כבדים מנשוא, בלתי הפיכים, ומסבים נזק אדיר ולטווח ארוך לישראל בעולם. לין ציין כי אלפי עובדים כבר נשלחו לביתם בהעדר תעסוקה וקיים איום ממשי לפטוריהם של עשרות אלפים נוספים. כל זאת דוקא בתקופה בה נעשים מאמצים אדירים לצמצום האבטלה בישראל.

הוא ציין כי העובדה שהעובדים מפרים בריש גלי צווים, האוסרים עליהם לשבות, מפוררת גם את אושיות המשפט, ומהווה איום חמור על שלטון החוק בישראל. לכן, לדבריו, במצב שנוצר ישראל צועדת על מסלול של אנרכיה כלכלית ומשפטית.

"לממשלה, בראשותך, יש יכולת וכלים להביא לחידוש העבודה בנמלים. היא יכולה להוציא צווי ריתוק לשובתים. היא יכולה לעשות שמוש בסעיף 160 לפקודת העונשין ולהכריז על מצב חרום בנמלים. היא יכולה להפעיל את נמל היובל באשדוד ואת מספנות ישראל בחיפה. והיא יכולה להפעיל אמצעים נוספים כפי שמדינות דמוקרטיות מתקדמות אחרות בעולם עשו זאת בעבר כדי להציל עצמן מאנרכיות כלכליות", כתב.

לין סיים מכתבו וכתב: "אני מאמין שרק התערבותך האישית יכולה להביא לסיום מהיר של המשבר. המשק, המגזר העסקי ואזרחי המדינה כולם תולים תקוה אחרונה במנהיגותך בשעה קשה זו".