אורי יוגב לעמוס רון: להיערך להגשת תביעות בזיון ביה"ד כנגד עובדי נמל שישבשו את העבודה

אורי יוגב, שכיהן עד לאחרונה כממונה על התקציבים באוצר, שיגר אמש מכתב לעמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, בו מציג יוגב את הצורך של הרשות להיערך למקרה שיהיה צורך ולהגיש תביעות אישיות כנגד עובדי נמל שישבשו את העבודה בנמלים.


00:00 ,17.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אורי יוגב, (בתמונה משמאל) שכיהן עד לאחרונה כממונה על התקציבים באוצר, שיגר אמש מכתב לעמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, בו מציג יוגב את הצורך של הרשות להיערך למקרה שיהיה צורך ולהגיש תביעות אישיות כנגד עובדי נמל שישבשו את העבודה בנמלים.

יוגב ציין במכתבו כי לאור האיומים הנשמעים באמצעי התקשורת ובאמצעים אחרים מצד העובדים, ולאור צו בית הדין לעבודה האוסר על עובדי הנמלים לשבש את העבודה הסדירה בנמלים ומאשר את המשך הליך חקיקת חוק הנמלים, הרי שביה"ד הארצי לעבודה קבע כי ניתן לפנות לבית הדין בתביעות אישיות לביזיון בית הדין, וזאת בהתאם לאמור בפסק הדין: "מובן מאליו, כי על עובדי הנמלים לכבד את צו בית הדין, אולם אם תינקט על ידם שביתה חלקית או מלאה בנמלי הים... זכותם של המבקשים או מי מהם לפנות לבית הדין בבקשה לביזיון בית הדין".

"בדיון שנערך ביום ה' 13.3.2004 בין נציגי הממשלה וכלל את נציגי המשתמשים בנמלים, הודיעו נציגי המשתמשים כי בכוונתם לפעול באמצעות תביעות לביזיון בית הדין, ותביעות נזיקין אישיות נגד עובדים אשר ישבשו את העבודה הסדירה בנמלים. בדיון זה ביקשו נציגי המשתמשים את נחישות הממשלה בפעולות משפטיות דומות כנגד שיבושים לא חוקיים אפשריים", כתב יוגב.

יוגב פנה לרון וביקשו להכין ולהגיש תביעות ביזיון בית דין כנגד עובדים שיפרו את צו ביה"ד מיד עם ביצוע ההפרה הזאת במישור האישי.

עמוס רון אף התבקש ליידע את כל עובדי רשות הנמלים במצב המשפטי ובמשמעויות הנגזרות, כאמור לעיל, לרבות הפליליות והחשיפה לתביעות אזרחיות כספיות, וזאת במידה ומי מהעובדים יפר את הצו העומד.

"עובד שיורשע כאמור, עשוי להיתבע כספית ואף להיעצר בהתאם לפסיקת בית הדין, ככל שתהיה", כתב יוגב.

המכתב נשלח עם העתקים לשרי האוצר והתחבורה, ליו"ר מועצת רשות הנמלים – דן תיכון, לקובי הבר – הממונה על התקציבים באוצר, לגב' ימימה מזוז – היועצת המשפטית של האוצר, למר אופיר קרני – רכז תחום תחבורה, אגף תקציבים ולמר שאול צמח – סגן הממונה על התקציבים באוצר.

דודו פרץ בתגובה: אנו נלחמים על הבית
דודו פרץ, יו"ר נציגות עובדי נמל חיפה, הגיב לדברים ואמר : "אנו נלחמים על הבית, הפרנסה ועתיד הכלכלה של מדינת ישראל. פוליטיקאים באים והולכים ואנו נישאר עוד זמן רב עם ההשלכות של מעשיהם. אנו מתייצבים מאוחדים כחומה בכדי להגן על מה שאנו, ולא פקידי האוצר, בנינו ועמלנו".