אוטופונט ו-HP סיימו פרוייקט ייחודי בנמל אשדוד: הפיכת טופס ליווי מכולה למסמך דיגיטלי

הטפסים המודפסים מראש, מדבקות האבטחה המסורבלות ומדפסות הסיכות הוותיקות הוחלפו במסמכים דיגיטליים מאובטחים, המודפסים במלואם, כולל חותם מקוריות, במדפסת לייזר משרדית שקטה ובעלות נמוכה בהרבה


00:00 ,27.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הטפסים המודפסים מראש, מדבקות האבטחה המסורבלות ומדפסות הסיכות הוותיקות הוחלפו במסמכים דיגיטליים מאובטחים, המודפסים במלואם, כולל חותם מקוריות, במדפסת לייזר משרדית שקטה ובעלות נמוכה בהרבה
 
החברות אוטופונט ו-HP הודיעו על השלמת יישום פתרון אבטחת טפסים לשיחרור מכולות בנמל אשדוד, ובכלל זה בנמל היובל החדש. במסגרת הפרוייקט הוחלפו המדפסות הקיימות בנמל במדפסות HP, בהן הותקנה מערכת SafePaper של אוטופונט.

עד ביצוע הפרוייקט, לוו המכולות בנמל על ידי טפסים שהודפסו באמצעות מדפסות סיכות, על גבי נייר מודפס מראש. כל טופס נשא עליו מדבקת אבטחה (הולוגרמה), שמקוריותה נבדקה באמצעות אקדח לייזר המופעל על ידי סוללות.
 
כעת, נוצר עבור כל מכולה טופס דיגיטלי מאובטח. בעת הצורך, ניתן להדפיס טופס זה על גבי נייר מדפסת רגיל וחלק (ללא הדפסה מוקדמת). בתהליך ההדפסה, שמתבצע על ידי מדפסת לייזר משרדית שקטה ומהירה, מוטבע על הטופס חותם SafePaper המזהה אותו באופן בלעדי. חותם זה אינו ניתן לשכפול או העתקה. וידוא מקוריות הטופס מתבצעת על ידי כרטיס פלסטי ייעודי קטן, שאינו צורך חשמל ונמצא בכיסו של כל קב"ט בנמל.
 
בכך חסך הנמל את עלויות הדפוס שנדרשו לשם הכנת הטפסים טרם הזנת למדפסות ואת עלות האחזקה השוטפת של מדפסות הסיכות. כמו כן, נחסך השימוש במדבקות אבטחה מסורבלות, תהליך זיהוי המסמך הפך למהיר ויעיל יותר, המסמכים קריאים יותר, הושגה גמישות תפעולית והמענה שמקבלים לקוחות הנמל בזמני לחץ השתפר.
 
"המערכת החדשה עונה על מספר צרכים בו זמנית", הרחיב גדי שושן, מנהל תחום אבטחת הדפסה באוטופונט. "בזכות מדפסות HP בהן הותקנה מערכת SafePaper, הקטין נמל אשדוד את עלויות החומר, חסך בזמן וחיזק את מערך אבטחת המסמכים. המערכת מביאה לשיפור מיידי לכל אורך תהליך בחינת המסמך - החל מהנפקתו ועד בחינת המקוריות בעת שחרור המכולה מהנמל".
 
מיקי רוסלר, מנהל השיווק של חטיבת ההדמיה וההדפסה ב- HP ישראל מוסר: "HP וחברת אוטופונט ימשיכו לפתח ולהטמיע פתרונות הדפסה מובילים ללקוחות בישראל. הפיתרונות מספקים ערכים מוספים רבים. גופים שיאמצו את הפיתרונות המודרניים הזמינים היום יוכלו לשפר את מיצובם התחרותי בדרכים של שיפור הביצועים וחסכון בעלויות בו זמנית".
 
מאוטופונט ו-HP ישראל נמסר כי המודל שיושם בנמל אשדוד מעורר תשומת לב רבה, ונערכים מגעים לביצוע פרויקטים דומים בנמלים שונים בארץ ובעולם.