אבטחת מכולות – הניסיון הגדול בהיסטוריה בעיצומו

אירועי התקפות הטרור על ארה"ב הביאו למספר רב של יוזמות אבטחה גלובליות במספר מגזרים. היוזמה המעניינת ביותר כיום הינה יוזמה המכונה SMART OCEAN CONTAINER בה נוטלים חלק גורמים פרטיים לצד גורמי ממשל כאשר הכוונה להקים מערך בקרה גלובלי אחר תנועת מכולות


00:00 ,12.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אירועי התקפות הטרור על ארה"ב הביאו למספר רב של יוזמות אבטחה גלובליות במספר מגזרים. היוזמה המעניינת ביותר כיום הינה יוזמה המכונה SMART OCEAN CONTAINER בה נוטלים חלק גורמים פרטיים לצד גורמי ממשל כאשר הכוונה להקים מערך בקרה גלובלי אחר תנועת מכולות.
הרעיון מבוסס על מכולות הנעולות בסגרים אלקטרוניים חכמים המהווים את הבסיס לרעיון אשר יאפשר איתור מכולות ומעקב רציף אחריהן 24 שעות ביום.

הגל הראשון של מכולות "חכמות" אשר כלל 100 מכולות בנות '40 נשלח לארה"ב במהלך ששת השבועות האחרונים בין הנמלים הונג קונג, סינגפור, סיאטל , לוס אנג'לס ולונג ביץ'. על המכולות הותקנו סגרים חכמים אשר תוכנתו כך שכל ניסיון פריצה יאותר מיידית במוקד התפעולי של מערך המעקב.
לאחר שורת הניסיונות הראשונה, יוחל בהרחבת היוזמה ובתוכנית הקרובה להחיל את הרעיון ב – 11 נתיבי סחר מרכזיים בעולם כולו.

בתוכנית לוקחים חלק נמלים, חברות ספנות, משלחים בינלאומיים,סוכני מכס, יצואנים ויבואנים וכן חברות טכנולוגיה אשר ציודן המתוחכם יהווה את התשתית התפעולית של מערך הבקרה הגלובלי.