א. ארנסון זכתה במכרז לביצוע עבודות בנייה ותשתית בפרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה

חברת נמלי ישראל, המופקדת על פיתוח הנמלים, הכריזה היום על זכייתה של חברת א. ארנסון במכרז לביצוע עבודות בניה ותשתית בפרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה. העבודות במכרז כוללות יבוש שטחים ימיים, בניית רציפים והקמת תשתיות בהיקף של כחצי מיליארד ש"ח


00:00 ,16.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

היקף העבודות במכרז - כחצי מיליארד ש"ח
 
חברת נמלי ישראל, המופקדת על פיתוח הנמלים, הכריזה היום על זכייתה של חברת א. ארנסון במכרז לביצוע עבודות בניה ותשתית בפרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה. העבודות במכרז כוללות יבוש שטחים ימיים, בניית רציפים והקמת תשתיות בהיקף של כחצי מיליארד ₪. א.ארנסון זכתה במכרז בו התמודדו 5 חברות נוספות, שעברו את שלב ה- PQ - דניה סיבוס, קבוצת אשטרום , החברה הדנית E.Pihl&Son, שפיר הנדסה אזרחית וימית וחב' סולל בונה.
 
פרויקט הכרמל שלב א', שהינו חלק מתוכנית הפיתוח להרחבת נמל חיפה, נחשב לאחד מפרויקטי התשתית הגדולים במדינה. הוא יכלול הקמת מסוף מכולות מודרני משולב עם רציף חדש באורך של 700 מטר ובעומק מים של 14 מטר (עם אפשרות להעמקה ל- 15.5 מטר). כן יוקם רציף מטען משני באורך של 250 מטר. המסוף החדש יצוייד בעגורנים מתקדמים לפריקה, טעינה ואחסנה של מכולות ויוקמו שטחי תפעול ואחסון נרחבים. בנוסף יוקם מתחם שער כניסה ויציאה משוכלל המשלב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
 
דן תיכון, יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל, מסר כי פרויקט הכרמל שלב א' יבוצע בהשקעה כוללת הנאמדת בכ- 1.2 מיליארד ₪ ויציב את נמל חיפה, במהירות, בין 50 הנמלים הגדולים והמובילים בעולם. "נמל חיפה יהפוך לנמל מודרני ומשוכלל המשלב את המערכות המתקדמות בתחום" אמר.
 
עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל מסר כי העבודות בפרויקט צפויות להתחיל במהלך שנת 2005. הוא ציין כי פרויקט הכרמל שלב א' הנו השלב הראשון מתוך תוכנית פיתוח בת 4 שלבים הנאמדת בכ- 10 מיליארד ₪, ומשלבת תשתיות תחבורתיות אחרות-יבשתיות ואוויריות שיוקמו באזור.
 
המכרז התייחס לביצוע עבודות ימיות לייבוש שטח של כ- 260 דונם, עבודות פיתוח שטח, סלילה, מערכות חשמל ותאורה, תשתיות מים, ניקוז, תקשורת, עבודות כלונסאות ובטונים לצורך ביסוס לעגורנים ועוד.