STANDARD & POOR'S : דרוג האשראי של רשות הנמלים ברמה הגבוהה בישראל

חברת דרוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה לרשות הנמלים כי דרוג האשראי של הרשות ישאר ברמה הגבוהה ביותר בישראל: (+A) למטבע מקומי ו- (-A) למטבע חוץ. זהו דרוג זהה לדרוג של מדינת ישראל


00:00 ,13.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים: הדרוג מציב את הרשות בשורה הראשונה של הגופים הפיננסים בישראל כגוף הנהנה מאמון המערכת הבנקאית הבינלאומית והמקומית

חברת דרוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה לרשות הנמלים כי דרוג האשראי של הרשות ישאר ברמה הגבוהה ביותר בישראל: (+A) למטבע מקומי ו- (-A) למטבע חוץ. זהו דרוג זהה לדרוג של מדינת ישראל.

עמוס רון , מנכ"ל הרשות מסר כי דירוג זה מציב את רשות הנמלים בשורה הראשונה של הגופים הפיננסיים בישראל, כגוף הנהנה מאמון המערכת הבנקאית הבינלאומית והמקומית. לדבריו, הדירוג מהווה הבעת אמון בתפקודה הפיננסי של הרשות וביכולתה לגייס מימון חיצוני לפעילויותיה בהיקף נרחב. להערכת רון גם השינוי המבני המתוכנן יאפשר לרשות ולנמליה לשמור על איתנותם הפיננסית לאורך ימים.

חוות הדעת גובשה לאחר שהאנילסיטים של S&P ערכו בדיקה מקיפה של הפרופיל העסקי של הרשות, התוצאות הכספיות, המדיניות הפיננסית, מבנה ההון ותוכניות הפיתוח. חוות הדעת קובעת כי לרשות פרופיל עסקי מעל הממוצע העולמי תוך חשיפה נמוכה לסיכונים שוטפים.