Royal Nedlloyd רכשה את חלקה של P&O בחברת הספנות P&O Nedlloyd

החברות P&O ו- Royal Nedlloyd N.V הודיעו היום על חתימת הסכם משותף שלפיו חברת Royal Nedlloyd תרכוש את חלקה של חברת P&O ובכך תממש בעלות מלאה על חברת הספנות P&O Nedlloyd,


00:00 ,03.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החברות P&O ו- Royal Nedlloyd N.V הודיעו היום על חתימת הסכם משותף שלפיו חברת Royal Nedlloyd תרכוש את חלקה של חברת P&O ובכך תממש בעלות מלאה על חברת הספנות P&O Nedlloyd, שתשנה את שמה, לאחר השלמת העסקה, ל- Royal P&O Nedlloyd.
 
לחברה החדשה תהיה מועצת מנהלים אחת שבה יישבו המנכ"ל הנוכחי פיליפ גרין וסמנכ"ל נוסף שימונה בקרוב, ובנוסף אליהם עוד כ- 6 חברים.

עוד נמסר כי המותג P&O Nedlloyd יישמר, כמו גם המשרדים הראשיים של החברה בלונדון. וכן, לא צפויים שינויים ארגוניים או פרסונליים כתוצאה מהעסקה.

השותף P&O יקבל תמורת העסקה סך של 267 מליוני דולרים וכ- 25% ממניות חברת Royal P&O Nedlloyd, המוערכת כיום בשווי כולל של 1.36 מיליארד דולרים, הכוללים גם את חלקה של החברה בחברת התעופה Martinair (כ- 50%) שיימכר בקרוב.

העסקה כולה תושלם בתחילת מאי 2004 לכל המאוחר.

כידוע, חברת P&O Nedlloyd (בשמה המקוצר PONL) הינה חברת ספנות מהגדולות והמובילות בעולם. נכון להיום החברה נמצאת בבעלות משותפת בין החברות P&O ו- Royal Nedlloyd N.V. שהחלה כבר בשנת 1996. PONL מפעליה למעלה מ- 150 אניות בקיבולת כללית של כ- 400,000 TEU. כאמור, עם השלמת העסקה, יעלה חלקה של Royal Nedlloyd ל- 100% בעלות.

חברת P&O Nedlloyd מיוצגת בישראל על ידי חברת טירן שיפינג איג'נסיס בע"מ.