MSC משיקה שירות שבועי חדש מ/אל טורקיה והים השחור

הקו החדש יחל לפעול בינואר 2008 עם אוניית מכולות בנפח 1,050 TEU המצוידת ב-100 פלאגים להובלת מכולות קירור. זאת במטרה להגביר את הובלת המטענים ביבוא והיצוא מ/אל טורקיה וארצות הים השחור


00:00 ,19.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הקו החדש יחל לפעול בינואר 2008 עם אוניית מכולות בנפח 1,050 TEU המצוידת ב-100 פלאגים להובלת מכולות קירור. מטרת השירות להגביר את הובלת המטענים ביבוא והיצוא מ/אל טורקיה וארצות הים השחור
 
חברת MSC משיקה קו שירות שבועי חדש מ/אל נמלי טורקיה והים השחור. הקו החדש יחל לפעול בשבוע הראשון של חודש ינואר 2008 באמצעות אוניית המכולות MSC Rimini שמציעה קיבולת של 1,050 TEU ומצוידת ב-100 פלאגים חשמליים עבור הובלת מכולות קירור.
 
הקו החדש יפקוד את נמלי חיפה – איסטנבול – גמליק – אלכסנדריה – חיפה.
 
שירות זה מהווה הרחבה לשירות הקיים מ/אל איזמיר שבטורקיה. ההחלטה להרחיב את השירות ביבוא וביצוא לטורקיה ולנמלי הים השחור נבעה בראש ובראשונה מהעובדה שחברת MSC מפעילה רשת מאוד רחבה של אניות הזנה שפועלות בין נמלי הים השחור, דרך איסטנבול. רשת זו מציעה פריסה לנמלים מרכזיים וביניהם נובורוסיסק, איליצ'בסק, קונסטנטה, ורנה, בורגס בטרנזיט-טיים נמוך הנע בין 1-2 ימים.
 
מנכ"ל MSC ישראל, עדני סימקין, ציין בהקשר זה כי השוק הטורקי מראה בשנים האחרונות מגמה ברורה של התפתחות. מר סימקין מנה סיבה נוספת וחשובה לא פחות בהשקת השירות החדש. לדבריו, נמל נובורוסיסק מהווה שער מרכזי לתוצרת חקלאית המיועדת לשוק הרוסי - שוק בעל חשיבות רבה עבור היצואנים הישראלים -  ובחברת MSC זיהו את הצורך.
 
השירות יציע כאמור פקידה שבועית ביום קבוע ובהתאם לכך האונייה תפקוד את נמל חיפה בימי ראשון. בחברת MSC הוחלט שבתקופה הקרובה יפקוד השירות רק את נמל חיפה אך ייתכן ובעתיד יורחב השירות ותוצע פקידה גם בנמל אשדוד.
 
"השירות החדש הינו חלק מהמגמה של MSC לפתח ולהרחיב שירותים ולהציע כיסוי טוב של השוק הטורקי ושל השווקים בים השחור שבשנים האחרונות מציגים גידול בפעילות היבוא והיצוא", סיכם סימקין.