Kocks Krane התחייבה לרכש גומלין בישראל בהיקף 3.7 מיליון יורו

חברת העגורנים הגרמנית התחייבת לרכש גומלין בישראל בגין רכישת שני עגורני נמל בהיקף של כ-13.2 מיליון יורו ע"י נמל חיפה. רכש הגומלין יתבצע במהלך שלוש השנים הקרובות באמצעות קבלני משנה


00:00 ,15.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת העגורנים הגרמנית התחייבת לרכש גומלין בישראל בגין רכישת שני עגורני נמל בהיקף של כ-13.2 מיליון יורו ע"י נמל חיפה. רכש הגומלין יתבצע במהלך שלוש השנים הקרובות באמצעות קבלני משנה
 
מנכ"ל הרשפ"ת (הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי), עו"ד בינה בר-און: "הסכם זה מהווה הוכחה להצלחה ולחשיבות הרבה של רכש הגומלין באמצעות קבלנות משנה, ומהווה דוגמה לשיתוף פעולה עסקי ותעשייתי מוצלח ומתמשך".
 
במסגרת עסקה בהיקף 13.2 מיליון יורו לרכישת שני עגורנים לפריקת מכולות, אותם הזמין נמל חיפה מהחברה הגרמנית Kocks Krane International, התחייבה החברה למימוש רכש גומלין בישראל בהיקף של 28% משווי העסקה, כלומר 3.7 מיליון יורו.
 
רכש הגומלין יתבצע במהלך שלוש השנים הקרובות, וימומש כולו באמצעות קבלנות משנה בתהליך הייצור והבנייה של העגורנים: ייצור הקונסטרוקציה, עבודות חשמל, ציוד חשמלי והרכבתו בעגורנים, תקשורת, מיזוג אוויר, הרכבה והתקנה של העגורנים באתר.
 
חברת Kocks Krane International מעריכה כי היקף קבלנות המשנה יהיה גבוה באופן משמעותי מהסכום אליו התחייבה לפי תקנות חובת המכרזים. קבלן המשנה העיקרי בפרויקט יהיה מספנות ישראל.
 
מנכ"ל הרשפ"ת, עו"ד בינה בר-און, מוסיפה, כי "חברות בינלאומיות המתחייבות לרכישות גומלין בישראל מרוצות מהתוצאות ולכן חוזרות ורוכשות מהתעשייה הישראלית פרויקטים נוספים. הכנסה מראש של סעיף התחייבות לרכש גומלין כתנאי לאישור חוזה של חברות זרות המוכרות לרשויות ממשלתיות בישראל, מוכיח עצמו כזרז חיובי לשיתופי הפעולה העסקיים הצומחים ממנו".
 
סמנכ"ל הרשפ"ת, גבי גולומב, מציין כי ההתקשרות המוצלחת עם חברת Kocks Krane International וההתחייבות שלה לקבלנות משנה, חוזרות ומעידות כי הדרישה (עפ"י תקנות חובת המכרזים) לשיתוף פעולה עסקי ולרכש גומלין באמצעות ביצוע קבלנות משנה היא ברת-ביצוע. "אין ספק", הוא מוסיף, "כי שת"פ עסקי כזה מועיל לשני הצדדים ותורם רבות וישירות לפיתוח ולמינוף התעשייה הישראלית".
 
יש לציין כי זוהי הרכישה הגדולה הראשונה של נמל חיפה מאז הפך לחברה עצמאית המחויבת ברכש גומלין. לאור הצלחת מימוש רכש הגומלין באמצעות קבלנות-משנה בהסכם זה, תקפיד הרשפ"ת כי נמל חיפה ידרוש התחייבות דומה לרכש גומלין באמצעות קבלנות-משנה גם במכרזים שייצאו בקרוב לרכישת עגורנים לנמל הכרמל, רציף חדש בנמל חיפה, שהוחל בהקמתו לאחרונה.
 
היקף העסקה לרכישת העגורנים לנמל הכרמל עומדת על 85 מיליון יורו. הדרישה של הרשפ"ת היא, כי ע"פ תקנות חובת המכרזים בנוגע לשיתוף פעולה עסקי, המציעים הזרים יתחייבו מראש במסגרת הצעתם לממש 28% מהיקף העסקה בקבלנות משנה, שתבוצע ע"י התעשייה הישראלית.
 
אישור רשפ"ת להתקשרות עם הזוכה במכרז יינתן רק לאחר שיאשרו את טיב המימוש שיוגש ע"י הזוכה במכרז.