DP World מסכימה לבדיקה נוספת של שלטונות ארה"ב בעקבות רכישתה את P&O Ports

החברה מדובאי מסכימה לביצוע בדיקה נוספת בת 45 ימים. מתכוונת להקים חברת בת עצמאית אמריקאית שתפעיל את ששת הנמלים בארה"ב. אם תוצאות הבדיקה יכשילו את העסקה, החברה שומרת לעצמה את הזכות לתבוע את מבצעי המרכז


00:00 ,28.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה מדובאי מסכימה לביצוע בדיקה נוספת בת 45 ימים. מתכוונת להקים חברת בת עצמאית אמריקאית שתפעיל את ששת הנמלים בארה"ב. אם תוצאות הבדיקה יכשילו את העסקה, החברה שומרת לעצמה את הזכות לתבוע את מבצעי המרכז
 
הבית הלבן קיבל הצעה מחברת DP World להגיש לשלטונות האמריקאיים דיווח שני ומפורט בהרבה של הצעת הרכש שלה עבור חברת P&O Ports.
 
סוכנות הידיעות דיווחה במהלך הסופשבוע כי משרד האוצר הצהיר כי הוא יתחיל בבחינה מיידית של הדו"ח המפורט ברגע שהחברה תגיש בקשה רשמית בעניין. אותו צוות שישב בפאנל שאישר את עסקה בעבר - ולא מצא אף סיכון בטחוני לאומי לעסקה - ישקול אותה מחדש.
 
חברת DP World ביקשה במסמך בן שישה עמודים שהגישה לבית הלבן כי חקירה בת 45 יום תחל בעניין רצונה לנהל שישה נמלי ספנות בארה"ב (ניו יורק, ניו ג'רזי, בולטימור, ניו אורלינס, מיאמי ופילדלפיה).
 
על פי הידיעה של סוכנות הידיעות, התפתחות חדשה זו מנעה עימות ישיר בין הנשיא בוש לבין מקטרגיו במפלגה הרפובליקנית אשר איימו לפתוח בצעדים חוקתיים על מנת לעצור את ביצוע העסקה.
 
אחד מאותם מקטרגים, מנהיג הרוב בסנאט ביל פריסט, רפובליקני ממדינת טנסי, צוטט בידיעה כאומר: "אמליץ לסנאט להמתין למסקנות הבדיקה של הדו"ח המפורט לפני שיפתח בצעדי חקיקה על מנת לעכב או לחסום את ביצוע העסקה".
 
סנאטור פריסט הוסיף ואמר כי הוא מצפה שהליך השימוע ימשיך לבחון את ההסכם ואת השלכותיו על נושא הבטיחות הימית בארה"ב.
 
מנהל התפעול הכללי של חברת DP World, אדוארד בילקי, אמר: "אנו מקווים כי הסכמתנו לבדיקה מדוקדקת מרצון ידגים את ההתחייבות שלנו למערכת יחסים ארוכת טווח עם ארצות הברית".
 
למרות זאת, הידיעה ציינה כי "במסמכים שנשלחו לבית הלבן, נאמר על ידי החברה כי היא תנהל על פי מסקנות הבדיקה המחודשת אך היא שומרת לעצמה את הזכות לתבוע אם התוצאות תהיינה שונות מאשר זו של הבדיקה הראשונה" החברה מוסיפה וכותבת כי "הממשל יוכל לדרוש אמצעים בטחוניים נוספים מלבד אלו שכבר סוכמו במשא ומתן הקודם".
 
לפי ידיעה שפורסמה ב"וושינגטון פוסט", החברה הבטיחה להקים עד חודש מאי חברת בת אמריקאית שתפעל בשטח באופן עצמאי ממנהליה בדובאי.
 
כזכור, הנשיא בוש איים להטיל את זכות הווטו שלו על כל הצעת חוק שתאיים למנוע את קיום העסקה.