CSAV חתמה על הסכם להזרקת הון עם קבוצת בעלי אניות

קבוצת הענק הצ'יליאנית, המאגדת בתוכה את חברות הספנות CSAV, Libra ו-Norasia, הגיעה בימים האחרונים להסכם עם קבוצה של 20 בעלי אניות במסגרתו תקבל הקבוצה הזרקת הון בגובה 710 מיליוני דולרים בתמורה למניות. בכך מקווה מנכ"ל הקבוצה חואן אנטוניו אלוורז תדע CSAV להתמו


00:00 ,02.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת הענק הצ'יליאנית, המאגדת בתוכה את חברות הספנות CSAV, Libra ו-Norasia, הגיעה בימים האחרונים להסכם עם קבוצה של 20 בעלי אניות במסגרתו תקבל הקבוצה הזרקת הון בגובה 710 מיליוני דולרים בתמורה למניות. בכך מקווה מנכ"ל הקבוצה חואן אנטוניו אלוורז תדע CSAV להתמודד היטב עם אתגרים עתידיים
 
ענקית הספנות הצ'יליאנית CSAV עשתה צעד נוסף לחיזוק האיתנות הפיננסית של הקבוצה נוכח המשבר הכלכלי והספנותי. בימים האחרונים חתמה CSAV על הסכם להזרקת הון בגובה 710 מיליוני דולרים עם קבוצה של 20 בעלי אוניות החכורות על ידי חברת CSAV, בתמורה למניות. זאת לאחר דיונים שארכו כחודשיים בעיר המבורג שבגרמניה.
 
המהלך הבשיל לאחר שקבוצת הספנות הצ'יליאנית דיווחה על הפסד של 266 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009, וכתוצאה מכך פנתה למרבית בעלי האוניות אותן היא חוכרת בדרישה לפתוח מחדש את חוזי החכירה ולהוריד את מחיריהם בכ-30 אחוזים, דבר אשר עורר חשש בקרב בעלי האוניות מפני "אפקט הדומינו" בשוק חכירת האוניות.
 
מנכ"ל החברה, חואן אנטוניו אלוורז, הודיע כי על פי הסיכומים מול בעלי האוניות, העברות הכספים יתקיימו בשלושה שלבים כאשר בשלב הראשוני שאמור להתקיים בימים הקרובים יועבר לחברה סכום של 130 מיליון דולר במזומן. על פי התוכנית, בשלב השני יועבר סכום של 220 מיליון דולר ולאחר מכן, בשלב הסופי, יועבר סכום של 360 מיליון דולר. הוא ציין שבמצב הכלכלי ונוכח ריבוי האינטרסים והצדדים המעורבים, החתימה על ההסכם היתה לא פשוטה.
 
מר אלוורז ציין עוד כי הוא מאמין שבעלי אוניות נוספים יביעו את נכונותם לשתף פעולה ולקחת חלק בתכנית אך הדגיש כי צעדים בכיוון זה יינקטו בנפרד.
 
נזכיר כי חברת CSAV הרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה ורכשה את חברת הספנות Norasia הפועלת בקווי הסחר בין אירופה ואסיה. החברה אף רכשה 4 אוניות בנפח של 12,600 TEU תמורת סכום של 640 מיליון דולר.
 
נציין כי חברת CSAV נחשבת לשחקנית בולטת בשוק חכירת האוניות. החברה, אשר דיווחה על הכנסות של כמעט 5 מיליארד דולר בשנת 2008, הינה בעלת 80 אוניות חכורות בנפח כולל של כ-246 אלף TEU.
 
עוד ידוע כי לחברת הספנות הזמנות של כ-20 אוניות בנפח כולל של כ-169 אלף TEU, נפח שווה ערך ללמעלה מ-60 אחוז מנפח הצי שלה כיום. כמו כן ידוע כי החברה נמצאת במגעים עם מספנות שונות על מנת לבטל או לדחות קבלת אוניות חדשות בהן גם האוניות שהוזמנו בנפח 12,600 TEU.