90 מליון ש"ח עודף הכנסות בנמל חיפה בחודשים ינואר – ספטמבר 2003

מדו"ח הכנסות והוצאות לתשעת חדשי השנה הראשונים של נמל חיפה, עולה כי סך ההכנסות הגיע ל- 636.5 מליוני ₪ וסך ההוצאות הגיע ל- 545.8 מליוני ₪. נמל חיפה מדווח על עודף הכנסות של 90 מליוני שקלים


00:00 ,04.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מדו"ח הכנסות והוצאות לתשעת חדשי השנה הראשונים של נמל חיפה, עולה כי סך ההכנסות הגיע ל- 636.5 מליוני ₪ וסך ההוצאות הגיע ל- 545.8 מליוני ₪

נמל חיפה מדווח על עודף הכנסות של 90 מליוני שקלים במסגרת פעילותו בתשעת חודשי 2003. כך עולה מדו"ח הכנסות והוצאות לתשעת חדשי השנה הראשונים של נמל חיפה, שלפיו סך ההכנסות הגיע ל- 636.5 מליוני ₪, ואילו סך ההוצאות הגיע ל- 545.8 מליוני ₪.

עוד צויין בדו"ח כי במסגרת סעיף ההוצאות, הועברו 5% תמלוגים למדינה בסך 31.3 מליוני ₪, ובוצעו העברות למשרד הראשי של רשות הנמלים בסך של 3% בגין דמי ניהול וסך של 7% בגין דמי שימוש בנכסים, בסך כולל של כ- 80 מליוני ₪.

על פי הדו"ח, עודף ההכנסות על ההוצאות הינו 90.7 מליוני ₪, המהווים גידול של קרוב לפי 10 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שם נרשם עודף הכנסות על הוצאות של 9.2 מליוני ₪.

עודף ההכנסות הושפע ככל הנראה באופן ישיר מהגידול המשמעותי שרושם הנמל בחודשי ינואר – ספטמבר בשינוע סה"כ המטענים, גידול המסתכם בכ- 9%, וזאת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כאמור, בחודשי ינואר עד ספטמבר 2003 חלה עלייה בסה"כ המטענים מ- 13.1 מליוני טון בשנת 2002, ל- 14.3 מליוני טון השנה.

בתנועת המכולות רשם נמל חיפה בחודשים אלו גידול משמעותי של כ- 15%, מ- 688,288 TEU בשנת 2002, ל- 788,508 TEU השנה.

מנהל נמל חיפה, מנדי זלצמן, מסר כי הוא מעודד מהתחרות הגוברת והולכת מיום ליום בין נמלי חיפה ואשדוד. הנשכרים העיקריים הם בעיקר לקוחות הנמלים, אך גם עובדי התפעול בנמלים, אשר 2/3 משכרם הינו משמרות נוספות ופרמיות בגין עבודה ישירה. לדבריו, ההחלטה האסטרטגית לפתוח את נמל חיפה לשירותי שיטעון, יצרה נצולת יעילה יותר של גורמי הייצור, והשפיעה על התוצאות הכספיות.

כמו כן, הוסיף זלצמן, כי בעקבות פרישה מואצת של עובדי תפעול ותיקים, מקשה מחסור של כ- 100 עובדים להיענות לביקוש הגובר והולך של שירותי הנמל בחיפה. העובדים ייקלטו במסגרת דור ב' לפי מרכיב שכר של כ- 14.5 ₪ לשעה, כשהנמל מוסיף השלמת הכנסה ל- 17.9 ₪.

באשר לפתיחתו של נמל היובל באשדוד במהלך 2004, ענה זלצמן: "סביר להניח שהתחרות עם נמל אשדוד תגבר. אנו מתכוננים לתחרות לא בשאננות ולא בזחיחות הדעת, אלא בדריכות ובמקצועיות. האם יוכלו לנו העובדים בנמל אשדוד – תלוי רק בנו".

באשר לשינוי המבני ברשות הנמלים, אמר מנהל הנמל, כי הוא ממתין בקוצר רוח לעצמאות ניהולית.