70 הצעות הוגשו במכרז לתפקיד מנהל נמל אשדוד

כ-70 הצעות הוגשו למכרז לתפקיד מנהל נמל אשדוד. כמה מההצעות הן של דמויות מוכרות במשק ובכירים בענף הספנות והנמלים, בהם מנהל נמל אשדוד הקודם, אריה גביש, והמנכ"ל הנוכחי, שאול רותם. אתמול היה המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מנהל נמל אשדוד, שיחד עם נמל חיפה עת


00:00 ,09.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
כ-70 הצעות הוגשו למכרז לתפקיד מנהל נמל אשדוד. כמה מההצעות הן של דמויות מוכרות במשק ובכירים בענף הספנות והנמלים, בהם מנהל נמל אשדוד הקודם, אריה גביש, והמנכ"ל הנוכחי, שאול רותם. אתמול היה המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מנהל נמל אשדוד, שיחד עם נמל חיפה עתידים להפוך בפברואר הקרוב לחברות ממשלתיות. המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מנהל נמל חיפה הוא בעוד שבועיים.

מאחר שחברות הנמל עדיין לא החלו לפעול רשמית, מתבצע הליך איתור ומיון המועמדים על ידי רשות החברות הממשלתיות, שגם פירסמה את המכרזים. המינוי יובא לאישור הדירקטוריונים החדשים של הנמלים.

במסגרת הרפורמה בנמלים, תפורק רשות הנמלים ובמקומה יוקמו שלוש חברות עצמאיות שינהלו את נמלי אשדוד וחיפה ואת נכסיהם. המשא ומתן בין הממשלה לעובדים לגבי השינוי המבני אמור להסתיים עד אמצע פברואר 2005. במשרדי הממשלה בירושלים ציינו לא פעם כי הרפורמה בנמלים תצא לפעול במועדה, כלומר ב-17 בפברואר 2005, אפילו אם הדבר יתבצע באופן חד-צדדי.

ועד עוברי הנמלים הזהיר כי לא יהסס להשבית את הנמלים שוב, אם לא יתקיים עמו מו"מ כמובטח. לטענת הוועד, פרסום המכרזים וקידום הרפורמה באופן-חד צדדי הם הפרת הסטטוס-קוו עליו הוסכם בתום השביתה הגדולה לפני כמה חודשים.

בכירים בענף הספנות אמרו כי תמוהה העובדה שרשות החברות הממשלתיות פירסמה מכרז לתפקידי מנהלי נמלים קיימים בשעות הקריטיות של הענף, ואילו לתפקיד מנהל חברת נכסי הנמלים - חברה חדשה לחלוטין - לא פורסם מכרז.

המנכ"ל הנוכחי של רשות הנמלים, עמוס רון, מעוניין לכהן כמנכ"ל חברת הנכסים. המנהל הנוכחי של נמל חיפה, מנדי זלצמן, מעוניין להמשיך בתפקידו.

בישיבה שקיים שלשום דירקטוריון חברת נמלי ישראל, הוחלט למנות את יו"ר רשות הנמלים, דן תיכון, לתפקיד יו"ר חברת נכסי הנמלים. בנוסף, רשות החברות ואגף התקציבים החליטו כי הקבוצה של דלויט שירותי ייעוץ ישראל בשילוב עם משרד עוה"ד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', יעניקו ליווי וייעוץ למדינה בביצוע הרפורמה בנמלים.