2006: גידול חד של 30% בהובלה הימית של הפרחים

ארגון מגדלי הפרחים טוען כי הסיבה העיקרית לגידול בהובלה הימית היא עלותה הנמוכה בכ-30% מההובלה האווירית. חיים חדד, מזכיר הארגון: "אנו מצויים עכשיו בשיאה של עונת יצוא הפרחים ולכן שביתה או עיצומים בנמל יגרמו לנו לנזק כלכלי אדיר"


00:00 ,22.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון מגדלי הפרחים טוען כי הסיבה העיקרית לגידול בהובלה הימית היא עלותה הנמוכה בכ-30% מההובלה האווירית. חיים חדד, מזכיר הארגון: "אנו מצויים עכשיו בשיאה של עונת יצוא הפרחים ולכן שביתה או עיצומים בנמל יגרמו לנו לנזק כלכלי אדיר"
 
בשנת 2006 יוצאו 300 מיליון פרחים וצמחי נוי בדרך הים בהיקף כספי של 60 מיליון דולר. זהו 20% מכלל יצוא הפרחים וצמחי הנוי של מדינת ישראל. זהו גידול של 30% לעומת יצוא הפרחים הימי בשנת 2005. עד לפני מספר שנים נעשה יצוא הפרחים כולו בהטסה, אולם בעקבות הארכת חיי המדף של חלק מזני הפרחים הולך וגדל חלקו של היצוא בדרך הים. כך נמסר מארגון מגדלי הפרחים.
 
מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, מסר כי עלות ההובלה הימית היא כ-30% מההטסה. מדובר בפער משמעותי שיכול להגיע לחסכון של רבע מיליון שקל למשק חקלאי ממוצע לשנה – עבור רבים זהו ההבדל בין רווח להפסד. בנוסף לחסכון הכספי, האוניות החדישות של אגרקסקו מצוידות כך שהן שומרות על בקרת טמפרטורה ושרשרת קירור רציפה, כך שנמנעת פגיעה בפרחים בשל חוסר יציבות של הטמפרטורות.
 
עיקר היצוא בדרך הים הוא של ענפי קישוט ירוקים שאורך חיי המדף שלהם ארוך. לאחרונה התרחב היצוא הימי של סולידגו, פרח השעווה, אניגוזנטוס וגיפסנית. רוב הפרחים מיוצאים לאירופה דרך נמלי צרפת או יוון וחלקם עושים דרכם לארצות הברית.
 
‏מזכיר ארגון מגדלי הפרחים אמר שכ-70% מהיצוא הימי נעשה דרך נמל אשדוד: "אנו מצויים עכשיו בשיאה של עונת יצוא הפרחים ולכן שביתה או עיצומים בנמל יגרמו לנו לנזק כלכלי אדיר".