20 אלף טון שיגומי פלדה בפרויקט הכרמל

החלה אספקת שיגומי פלדה המיועדים לבניית הרציפים בפרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה. אוניית מטען ובה משלוח ראשון של כ- 3000 טון שיגומי פלדה תגיע ארצה מגרמניה בתחילת השבוע הבא


00:00 ,28.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

החלה אספקת שיגומי פלדה המיועדים לבניית הרציפים בפרויקט הכרמל שלב א' בנמל חיפה. אוניית מטען ובה משלוח ראשון של כ- 3000 טון שיגומי  פלדה תגיע ארצה מגרמניה בתחילת השבוע הבא. מחברת נמלי ישראל האחראית על הקמת הפרויקט נמסר כי  במסגרת בניית המסוף החדש  יעשה שימוש בכ- 20 אלף טון שיגומי פלדה , היוצרים את קירות הרציפים. עלות השיגומים כ- 150 מיליון ₪.

 

השיגומים , עמודי פלדה ברוחב של מטר וחצי שאורכם מגיע עד ל- 30 מטר ומשקל כל אחד מהם 8 טון, מוחדרים לקרקעית הים ויוצרים את מתחם המסוף המשתרע על שטח של כ- 250 דונם , בתוכו מתבצע ייבוש הים באמצעות מילוי חול. שיגומי הפלדה יאוחסנו ברציף קישון מזרח ומשם יועברו לאתר העבודה, העובר בימים אלה,  ניקוי של קרקעית הים.

 

פרויקט הכרמל שלב א', הינו אחד מפרויקטי התשתית הגדולים במשק המוקם ע"י חברת נמלי ישראל בהשקעה כוללת הנאמדת בכ- 1.3 מילארד ₪ הוא מתוכנן להגדיל את קיבולת הנמל בכ- 450 אלף מכולות בשנה. במסגרת הפרויקט יוקם מסוף מכולות מודרני משולב עם רציף חדש באורך של 700 מטר ויוקם רציף מטען משני באורך של 250 מטר.

 

המסוף החדש יצויד בעגורנים מתקדמים לפריקה, טעינה ואחסנה של מכולות ויוקמו שטחי תפעול ואחסון נרחבים. במסגרת הפרויקט, יוקם גם מתחם שער כניסה ויציאה משוכלל המשלב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. מערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול מסופי מכולות  (TOS) תשולב הן ברציפי הנמל הקיים והן ברציפי הכרמל.

 

עמוס רון, מנכ"ל חברת נמלי ישראל מסר כי בפרויקט נמל הכרמל יושקעו בשלביו העתידיים כ- 10 מיליארד ₪, והוא יהפוך את נמל חיפה לגדול ולמתקדם באזורנו. רון הוסיף כי פיתוח השלב הבא של נמל הכרמל יקבע על בסיס עבודתה של חברת הייעוץ והתכנון הבינלאומית Haskoning  שתגיש את המלצותיה בעוד כחצי שנה.