109 מליון ש"ח - תקציב ההשקעות של נמל אשדוד לשנת 2006

חברת נמל אשדוד מתכננת להשקיע השנה בהצטיידות של כלים מכאניים, שיסייעו, לטענתם, בשיפור השירות ובמתן מענה להתרחבות הפעילות של תנועת המטענים. הצטיידות זו תממש את הפעלת נמל איתן במתכונת מלאה ואפקטיבית שתקצר, לטענת הנמל, את זמני ההמתנה ותרחיב את יכולות העבודה


00:00 ,17.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר את תקציב ההשקעות של הנמל לשנת 2006, בהיקף של  109 מיליון ₪, אשר הוצג ע"י יו"ר חברת נמל אשדוד איריס שטרק ומנכ"ל חברת הנמל שוקי סגיס. 
 
חברת נמל אשדוד מתכננת להשקיע השנה בהצטיידות של כלים מכאניים, שיסייעו, לטענת הנמל, בשיפור השירות ובמתן מענה להתרחבות הפעילות של תנועת המטענים. כך נמסר הבוקר מהנהלת נמל אשדוד.

עוד נמסר שהצטיידות זו תממש את הפעלת נמל איתן במתכונת מלאה ואפקטיבית שתקצר, לטענת הנמל, את זמני ההמתנה ותרחיב את יכולות העבודה - דוגמת מתן מענה לאוניות ענק.
 
לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד: "במסגרת תקציב ההשקעות לשנה הקרובה נכללים מספר מהלכים שהינם בעלי חשיבות מרכזית להתפתחותו של נמל אשדוד בטווח הקצר והארוך. אנו רואים חשיבות רבה בהשקעה בתשתיות ובציוד מכני מתקדם בנמל, בפרט לאור העובדה שבשנים האחרונות לא הושקעו משאבים מספיקים בציוד נייח ונייד. ההשקעה בתשתיות ובציוד בנמל הינו חלק משמעותי מהמאמצים המתמשכים על מנת לייעל את העבודה ולשפר את השירות ללקוחותינו". 
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד "תקציב ההשקעות לשנת 2006 כולל רכישות ציוד מכני מתקדם בכלל זה מנופי גשר שיאפשרו הרחבת פעילות הרציפים בנמל איתן וצפויים להיכנס לפעילות בתחילת 2007. במהלך 2006 צפויים להיכנס לפעילות  מנופי זרוע חדשים ברציף 23. כמו כן, אנו פועלים להעמקת השוקע בנמל איתן ל- 15.5 מטר כך שתתאפשר כניסת אוניות ענק לנמל במהלך הרבעון השלישי של שנת  2006".
 
סגיס ציין כי בנוסף לפרויקטים אלה, העבירה חברת הנמל לחברת נמלי ישראל דרישה להשקעות נוספות בפרויקטים משותפים של חברת הנמל וחנ"י. לביצוע תקציב ההשקעות עם חנ"י יש חשיבות מרכזית להתפתחותו העתידית של נמל אשדוד בכלל זה מסוע גרעינים לממגורות בעורף הנמל ופיתוח מסוף כימיקלים.