ועדת המכרזים הבין-משרדית לפרויקט כביש מספר 16 - המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל - קיבלה הצעות משש קבוצות בשלב המוקדם.
המכרז העיקרי, שבסופו תיבחר הקבוצה אשר תסלול את הכביש, צפוי להתפרסם ברבעון הראשון של 2016.
כביש הגישה החדש צפוי להתחבר מכביש ארצי מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו יהיה כ-5 ק"מ והוא יכלול שתי מנהרות – תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים.
סלילת כביש 16 תבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה בין 20-30 שנה. בניית הכביש תיארך כארבע שנים.
שש הקבוצות מורכבות מגורמים מקומיים ובינלאומיים, שלהם ניסיון במינהור כבישים, בהתאם לדרישות הסף. בין החברות בקבוצות שניגשו למכרז: אפריקה ישראל, שיכון ובינוי, מנרב, אוליצקי, קבוצת אורון, אשטרום, אלקטרה והחברות הזרות China Civil Engineering Construction Corporation, PIZZAROTI ו-Pan-Mediterranean Engineering Company.
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ציין כי הכביש החדש צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים ולהוות כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב. כמו כן, הוא יאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר של כלי הרכב.