שר התחבורה של צ׳ילה ביקר במטה אופטיבוס

הביקור במטה חברת הסטארט-אפ הישראלי שפיתח פלטפורמת בינה מלאכותית לתכנון ולניהול תחבורה ציבורית, בו לקח חלק גם שגריר צ׳ילה בישראל, עסק בעתיד התחבורה הציבורית וסקר את החדשנות שמניעה את התחום


11:39 ,17.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע הגיע לישראל שר התחבורה של צ׳ילה, חואן קרלוס מונוז אבוגביר, והשתתף בביקור מיוחד במטה חברת אופטיבס - סטארט-אפ ישראלי שפיתח פלטפורמת בינה מלאכותית לתכנון ולניהול תחבורה ציבורית. הביקור, בו לקח חלק גם שגריר צ׳ילה בישראל, עסק בעתיד התחבורה הציבורית וסקר את החדשנות שמניעה את התחום.

 

שר התחבורה הצ׳יליאני למד על הטכנולוגיה של החברה הישראלית, שפועלת ב-2,000 ערים ברחבי העולם ואחראית ליותר מרבע מהתחבורה הציבורית בעיר הבירה סנטיאגו, וכן הרחיב על החזון העתידי של צ'ילה בתחום התחבורה החכמה.

 

צ׳ילה ובירתה סנטיאגו נחשבות כיום לאחת מהערים המובילות בעולם בקידום תחבורה ירוקה – מפעילי ההיסעים בעיר מחזיקים כיום בציים של מאות אוטובוסים חשמליים, בציפייה להפוך את כלל התחבורה הציבורית בעיר לירוקה וחשמלית עד שנת 2030.

 

שר התחבורה של צ׳ילה, חואן קרלוס מונוז אבוגביר, אמר כי ״התרשמתי מהרוח היזמית שגיליתי בישראל והתרגשתי לראות חברות חדשניות שצומחות במהירות - ממש כמו אופטיבס. הטכנולוגיות הישראליות נותנות מענה לאתגרים שמעסיקים מדינות ברחבי העולם, ומאפשרות לתפעל מערכים גדולים ומורכבים של תחבורה ציבורית, באמצעות מודלים מתקדמים של תכנון ותפעול״.