שר התחבורה ביקש מחברי ועדת הכספים של הכנסת לתמוך ברפורמות

בנוגע למאבק בוועדי העובדים בנמלי הים והאוויר וברכבת אמר כץ: היתה בעיה עם זכויות יתר של ועדים כוחניים; אף ישראלי לא צריך לממן אי יעילות


00:00 ,02.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

תקציב משרד התחבורה גדל ב-2013 בהשוואה ל-2012 ב-42.3% והוא עומד על 17.4 מיליארד שקל. ב-2014 צפוי התקציב לגדול ב-9% נוספים ולעמוד על 18.9 מיליארד שקל. כך מספר אתמול (ב') שר התחבורה ישראל כץ בוועדת הכספים של הכנסת בעת דיון על תקציב המשרד והבטיחות בדרכים.

הגדלת התקציב נוסעת מהעבודה שפרויקטים תשתיתיים, כולל בתחום הרכבת, הואצו והתרחבו. בישיבה אמר כץ: "התנופה התחבורתית תימשך, כולל המאבקלהמשך הורדת מספרי התאונות בדרכים".

הוסיף כץ: "המהפכה בתשתיות תימשך. היא חשובה גם לפיזור האוכלוסייה בנגבובגליל ותשפיע על ערך הדירות בפריפריה, שהולך ועולה ".

בנוגע למאבקים בוועדי עובדים בנמלי הים והתעופה וכן ברכבת אמר כץ: "אנחנו משיגים שיפור גם בשירות וגם בשמירה על התעסוקה ואף גיוס עובדים חדשים. היתה בעיה עםזכויות יתר של ועדים כוחניים, אך כשזה נפתר, דווקא העובדים הרוויחו. אנחנו לא מוכניםשאזרח ישראלי יממן אי יעילות ובענף התעופה. אנחנו לא מוכנים לממן מונופול, אנחנורוצים תחרות. לגבי נמלי הים, נקים לפחות עוד נמל מים עמוקים אחד. המטרה היא להפוך אתישראל בתוך חמש עד שבע שנים למרכז בינלאומי לסחר ימי".

בנוגע לסחר הבינלאומי אמר כץ: "כבר היום משאיות מובילות סחורות מתורכיה לירדןדרך נמל חיפה".

כץ פנה לחבריה הוועדה וביקש מהם, "תימכו ברפורמות הרבות, ללא פוליטיקות, לטובת כולנו".