קצא״א תפרוס סיבים אופטיים בין נמלי אשקלון ואילת

זאת בקו ישר בין ים תיכון לים סוף בתוואי באורך 254 ק״מ. החברה תקים שתי תחנות באשקלון ובאילת אשר יחוברו לכבלים תת ימיים המגיעים מאירופה, אסיה והמזרח התיכון


10:22 ,19.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך להבנות שנחתמו בין חברת קצא״א לבין רשות החברות הממשלתיות ומשרדי הממשלה לפריסת תשתית של סיבים אופטיים לאורך קו אשקלון-אילת, ולאישור שניתן על ידי רשות החברות ומשרד התקשורת, אישר אמש דירקטוריון קצא״א את פרויקט פריסת הסיבים לאורך תוואי צינור החברה.

 

פרויקט תשתית הסיבים החדשנית שהובילה קצא״א, הינו פרויקט לאומי, אשר עתיד להפוך את מדינת  ישראל ל- Hub ולמסדרון תקשורת משמעותי במזרח התיכון, המקשר בין אירופה למדינות המפרץ ואסיה. החברה זיהתה את האפשרות להשתמש בתשתיות הקיימות שלה אשר מספקות מענה לצרכי האנרגיה בארץ, וליצור על גביהן תשתיות חדשות ובעיקר תשתיות דיגיטליות, של סיבים אופטיים. היתרון הבולט בתוואי הצינור של קצא״א הינו כי הוא מהווה גשר יבשתי רציף, מהיר ומאובטח בין אשקלון לאילת. הפרויקט יתרום לקידום שיתופי פעולה מסחריים וטכנולוגיים, בין ישראל למדינות שונות מכל קצוות תבל, בדגש על מדינות איתן נחתמו הסכמי אברהם.

 

על פי התוכנית שהוצגה לדירקטוריון קצא״א, החברה תשתמש בטכנולוגיית תשתית סיבים אופטיים מתקדמת וחדשה ביותר, בה משתמשות חברות התקשורת וחברות הטכנולוגיה המובילות ברחבי העולם. כמו כן, על פי ההסכמות וההנחיות שהתקבלו, כל חברה בעלת רישיון תקשורת ישראלי תוכל לעשות שימוש בתוואי החברה בין אשקלון ואילת. החברה הממשלתית קצא״א, תחכיר את הסיבים לחברות התקשורת הישראליות, לתקופה של 25 שנה ואלו יאירו עבור לקוחותיהן את הסיבים האפלים.

 

עוד ישמש המיזם לניטור ובקרה של קו הדלק, באמצעות פריסת הסיבים מה שיאפשר זיהוי של כל שינוי בתווך הקרקעי (לדוגמא, חפירה או  פריצה של הצינור וכו'). ובכך יספק מענה נוסף לבטיחות מערכות החברה.

 

הילה גלוזמן-כהן, סגנית בכירה למנהלת רשות החברות הממשלתיות: ״זהו יום בשורה למדינת ישראל אשר תהפוך לגורם מרכזי, חדשני ובינלאומי בתחום התקשורת בזכות חשיבה מחוץ לקופסא ואופטימיזציה של משאביה. נמשיך לעבוד יחד עם כל הגורמים כדי לפתח תשתיות בצורה מיטבית במדינת ישראל״.

 

יו״ר דירקטוריון קצא״א, ארז כלפון: ״ישראל התברכה במיקום אופטימאלי ובנכס לאומי כמו קצא״א שמאפשר לה להיות לא רק Hub אנרגטי, אלא גם מהיום Hub תקשורתי למעבר דאטה באמצעות תמסורת סיבים בינלאומית. אני נרגש ושמח על כניסתנו לפעילות באפיק התשתיות הדיגיטליות, אשר נמצא בפריחה עצומה ובטוח כי לפרויקט הסיבים של קצא״א משמעות גיאו-פוליטית מהמעלה הראשונה עבור מדינת ישראל. קצא״א, כחברה ממשלתית, תמשיך לשמש כמנוע צמיחה של המשק והייטק הישראלי״.