קבוצת פולקסוואגן מגבירה את פעילותה בישראל

משלחת רכש של ענקית הרכב הגרמנית בוחנת עוד השקעות בשוק המקומי. ב-2014 עמד הרכש של הקבוצה ממפעלים ישראלים על 30 מיליון אירו


11:48 ,08.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע צפויה להגיע לישראל משלחת בכירים מטעם קבוצת פולקסוואגן, ובהם האחראי הראשי לרכש העולמי של הקבוצה.

 

המשלחת תיפגש עם מנהלת היחידה להשקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה זיוה איגר, במטרה לבחון דרכים יצירתיות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה התעשייתי הפורה שבין הקבוצה לבין התעשייה הישראלית ולמציאת אפיקי השקעה ורכש נוספים של הקבוצה בישראל.

 

רכש הגומלין של הקבוצה במפעלים הישראלים כולל חלקי רכב רבים במכוניות הנמכרות בכל רחבי העולם. נציגת הרכש של הקבוצה אנג'י הנדלסמן, בשיתוף פעולה עם הרשפ"ת במשרד הכלכלה, פעלו במהלך שנת 2014 להסמכת מפעלים נוספים בתחום האוטומוטיב והובילו לאישור ספקים חדשים לקבוצת פולקסוואגן. בשנת 2014 עמד הרכש של הקבוצה הגרמנית ממפעלים בתעשייה הישראלית על כ-30 מיליון אירו מ-19 מפעלים ישראליים, כשהקבוצה אישרה התקשרות עם עוד שלושה מפעלים ישראליים, שיחלו לייצא למפעלי הקבוצה ב-201. סכום הרכש צפוי לגדול במהלך השנים הקרובות בעקבות הסמכת המפעלים הישראלים החדשים ובעקבות הרחבת היקף ההזמנות מספקים ישראלים קיימים.

 

עם רכישת קבוצת MAN על ידי קבוצת פולקסוואגן בשנת 2013, הפכה הנדלסמן גם לנציגת הרכש של MAN בישראל: "שיתוף הפעולה הקיים בינינו לבין הרשפ"ת נותן את אותותיו. אנו צופים גידול עתידי משמעותי ברכש מספקים ישראלים. נמשיך לפעול להסמכת מפעלים ישראלים חדשים כספקים של הקבוצה".

 

זיוה איגר, הממונה על השקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה: "התקשורת קבוצת פולסוואגן עם התעשייה הישראלית אמנם החלה מתוקף חובתה ומחויבותה לרכש גומלין, אך ניתן לראות בשנה האחרונה כי הקבוצה בוחרת להרחיב את התקשרותה עם מפעלים ישראליים מעבר לחובותיה במסגרת רכש הגומלין. זוהי דוגמא נוספת להיות רכש הגומלין מנוף לשיתוף פעולה ומיצוב ישראל כיעד להשקעה, מעבר למחויבות הצרה של רכש הגומלין.

 

"תעשיית הרכב הישראלית זוכה כאן לתעודת הכשר מאחד השחקנים הגדולים ביותר בתעשיית הרכב העולמית, ומובן שיש כאן בשורה. חשוב להבין כי כל התקשרות במסגרת חובת רכש הגומלין פותחת עבור התעשייה הישראלית צוהר לשיתוף פעולה החורג מגבולות התקשרות המקורית ומאפשר את הרחבת שיתופי הפעולה המסחריים גם לתחומים חדשים ואטרקטיביים בתעשייה הישראלית, שלא בהכרח היו נחשפים בפני התאגידים הזרים בדרך אחרת".