הממשלה צפויה לאשר את תחילת ביצוע הפרויקט ביום ראשון הקרוב באמצעות תקציב המדינה. הקו הראשון שייחנך יהיה הקו האדום שיעבור בין השאר לידבית חולים בילינסון, עזריאלי, ודרום בת ים
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום כי, הממשלה צפויה לקבל ביום ראשון הקרוב החלטה להוציא לדרך את ביצוע פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, באמצעות תקציב הממשלה.
ממשרד התחבורה נמסר כי, ההחלטה להוציא לדרך את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב התקבלה לאחר שהממשלה החליטה לפני מספר חודשים להלאים את הפרויקט בשל ביטול הסכם הזיכיון עם זכיינית הקו האדום, קבוצת MTS.
בטקס פתיחת מנהרות הכרמל שהתקיים היום בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר השר כץ כי לאחר שנים רבות של עיכובים ודחיות צפויה הממשלה להוציא לדרך את פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.
"אני מקווה כי בעוד מספר שנים נוכל לחנוך את הקו הראשון (הקו האדום) של הרכבת הקלה ולשנות את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב, בדיוק כמו שאנו חונכים היום את פרויקט מנהרות הכרמל, המהווה את אחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר בישראל", אמר כץ.
עוד נמסר כי, הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב שאורכו כ-22 קילומטר, יתחיל בתחנה המרכזית בפתח תקווה ויעבור בסמוך לבית החולים בלינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, דרך תחנת הרכבת בארלוזורוב, דרך פתח תקווה, ליד מרכז עזריאלי, הקריה, עד מנשייה ומשם דרך שדרות ירושלים ביפו ועד לדרום בת ים. עלות הפרויקט נאמדת בכעשרה מיליארד שקלים.
במשרד הביטחון מציינים כי, הסכם הזיכיון עם חברת MTS (זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן) שנחתם במאי 2007, בוטל בחודש אוגוסט האחרון על ידי המדינה על רקע אי הצלחתה של הזכיינית להגיע לסגירה פיננסית.
פרויקט הרכבת הקלה בת"א צפוי לצאת לדרך
הממשלה צפויה לאשר את תחילת ביצוע הפרויקט ביום ראשון הקרוב באמצעות תקציב המדינה. הקו הראשון שייחנך יהיה הקו האדום שיעבור בין השאר לידבית חולים בילינסון, עזריאלי, ודרום בת ים
00:00 ,01.12.2010
עשוי לעניין אותך
MSC ציינה 20 שנות פעילות בישראל
בן הרוש: לא סביר לשלם שלוש אגרות בנפרד לכל נמל
המבורג סוד עורכת שינויים בקו צפון אירופה-ישראל
מהו תיאור כוזב במסמכי הייבוא? על סמכות חילוט טובין של המכס
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק קבוצות הריכוז
עיראק: הושלמה העמקת נמל אום קסר בדרום