פגיעה בתחרות בענף הרכב צפויה לעונש פלילי

במסגרת הכנות ועדת הכלכלה של הכנסת להצעת חוק רישוי שירותי לרכב אושרה גם הסמכת שר התחבורה לקביעת אגרות מופחתות


12:35 ,08.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת סיימה לאשר את פרק העונשין להצעת החוק לרישוי שירותים לרכב (רפורמה בענף הרכב), במסגרתו נקבע מדרג ענישה.

 

הוועדה אישרה כי עבירה על הסעיפים שבלב החוק, ובכלל זה פגיעה בתחרות מצד יבואנים, שיתערבו או יסכלו יבוא רכב בידי יבואן אחר פעילות בענף ללא רישיון - הפרת הוראות שפוגעות בתחרות וחסימת גישה של מתחרים - צפויה לעונש פלילי של שנתיים מאסר, או קנס של כ-226 אלף שקל.

 

נציג חברת כלמוביל בדיון, עו"ד יורם בונן, אמר כי הדבר עלול למנוע מהיבואנים להתחרות: "משרד התחבורה מאוד ירצה שתהיה תחרות, אבל ייווצר מצב שרק צד אחד צריך להיזהר שלא להפריע לצד השני", אמר.

 

עם זאת, סמנכ"ל קבוצת אלון חיים פילצר אמר מנגד כי היבואנים הראשיים חזקים ומקשים על היבוא המקביל.

 

כמו כן נקבע בוועדה כי היבואנים ימסרו לרוכשי הרכבים ספר רכב בעברית, אך החובה לא תחול על יבואן זעיר, או יבואן כלשהו שמייבא עד 20 כלי רכב מאותו דגם – שיוכל למסור ספר רכב באנגלית.

 

עוד אושר להסמיך את שר התחבורה לקבוע, בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הכלכלה, אגרות על מתן רישיון, חידושו, השתתפות בבחינה, ערעור על תוצאותיה הוצאת כפל רישיון, או בקשת תעודה או העתק תעודה.

 

היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, עו"ד אינגריד הר אבן, הזכירה כי מוסך יצטרך גם רישיון מוסך וגם רישיון סחר והדבר יביא לעודף בירוקרטיה לעודף הוצאות.

 

הוועדה אישרה את ההצעה להסמיך את שר התחבורה לקבוע אגרות מופחתות, או אגרה מיוחד למי שכבר יש לו רישיון.