סייברוואן הצטרפה לוועדת הרגולציה של האיחוד האירופי

ועדה זו אחראית על קביעת תקנות האיחוד האירופי עבור יצרני רכב עבור טכנולוגיות בתוך הרכב המסייעות לזהות הסחת דעת ולשפר את הבטיחות בדרכים. בחברת סייברוואן מעריכים כי לאחר שתעבור רגולציה באירופה היא תאומץ גם בישראל


12:43 ,22.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת סייברוואן הודיעה כי הצטרפה לוועדת הרגולציה של האיחוד האירופי בנושא היסח דעת נהג.  ועדה זו אחראית על קביעת תקנות האיחוד האירופי עבור יצרני רכב (OEM) עבור טכנולוגיות בתוך הרכב המסייעות לזהות הסחת דעת ולשפר את הבטיחות בדרכים.

 

החברים בוועדת הרגולציה של האיחוד האירופי להסח דעת נהג הם ארגונים כמו התאחדות יצרני הרכב האירופית (ACEA), איגוד הספקים לרכב (CLEPA), המועצה האירופית לבטיחות בתעבורה (ETSC) ודומיהם. סייברוואן הפכה למשקיפה ומשתתפת קבועה בוועדה, יחד עם יצרניות רכב מובילות  הכוללות את  וולוו מכוניות וסטלנטיס, תאגיד המאחד את פיאט, פיג׳ו, סיטרואן, ג׳יפ ו-12 מותגים נוספים.

 

לסייברוואן תהיה הזדמנות לתרום  מהמומחיות שלה והתובנות שצברה כדי לעזור לעצב את העתיד של הטכנולוגיה ברכב, להפחית את הסחת הדעת של הנהגים ולהגן טוב יותר על משתמשי הדרך. סייברוואן תשתתף בדיונים, תספק משוב ותעזור לעצב רגולציות לקידום הרגלי נהיגה בטוחים יותר וטכנולוגיות להפחתת תאונות על הכביש.

 

תקנת האיחוד האירופי תחייב את יצרניות הרכב שמשיקות דגמי רכב חדשים באיחוד האירופי החל מיולי 2024, לשלב  מערכות להתמודדות עם הסחת הדעת של הנהגים. בפברואר 2026, שילוב מערכות להתמודדות עם הסחת דעת לנהג יהפוך לדרישה עבור כל כלי הרכב החדשים הנמכרים באיחוד האירופי.

 

בישראל כיום לא קיימת רגולציה שכזו אך בחברת סייברוואן, שנמצאת בקשר רציף עם משרד התחבורה וגורמי הרגולציה בארץ, מעריכים כי לאחר שתעבור רגולציה באירופה היא תאומץ גם בישראל.

 

ראוי לציין כי למרות העדר הרגולציה בארץ, עד עתה הצטרפו גופים עסקיים וחברות מסחריות רבות והתקינו את מערכת SaverOne בצי הרכבים שלהם ומסייעים מדי יום למנוע תאונות דרכים.

 

״אנו נרגשים להצטרף לוועדת הרגולציה של האיחוד האירופי להסחת דעת של נהגים״, מסר אורי גלבוע, מנכ"ל SaverOne. ״זה כבוד גדול שנבחרנו לקחת חלק פעיל בוועדה כה חשובה ולקבל את ההזדמנות לתרום מהניסיון והמומחיות שלנו. אחד הגורמים העיקריים לתאונות כיום הוא הסחת דעת הנהג עקב שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, ושליטה בכך היא צעד מכריע לשיפור הבטיחות בדרכים. אנחנו כבר מובילים מאמץ זה באמצעות מערכת SaverOne שלנו שמותקנת כיום באלפי כלי רכב בישראל, ובקרוב גם בעולם, וללא ספק כבר סייעה להצלת חיים. בסופו של דבר, אנו מאמינים כי הדרך להתמודדות עם הסח דעת בנהיגה היא ביישום נרחב של רגולציה בינלאומית שתגביר את המודעות ואת הדרישה לטכנולוגיה שלנו בקרב יצרני רכב וציי רכב, ואנו מברכים על המאמצים של האיחוד האירופי בקידום הרגולציה״.