חברת סולל בונה, שזכתה במכרז של משרד התחבורה להמשך סלילת כביש חוצה ישראל (כביש 6) דרומה, קיבלה היום (ב') צו תחילת עבודה לביצוע קטע הכביש שבין מחלף רהט ועד מחלף להבים (קטע 21).
מדובר בקטע באורך של כ-7 ק"מ, שעלות סלילתו מסתכמת ב-315 מיליון שקל. הפרויקט כולל העתקת תשתיות והקמת גשרים וצפוי להסתיים בסוף שנת 2014.
הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מסתיים כיום במחלף מאחז, צפונית לבית קמה, ומתוכנן בהמשך להגיע עד צומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך של כ-60 ק"מ.
במשרד התחבורה ציינו שהחתימה על החוזה בין חברת כביש חוצה ישראל לבין חברת סולל בונה עוכבה על ידי משרד האוצר, למרות שאושרה במסגרת תוכנית העבודה ואף תוקצבה על ידי משרד התחבורה. בעקבות זאת פנה שר התחבורה ישראל כץ למשנה ליועץ המשפטי לממשלה וביקשו להנחות את משרד האוצר לתקצב מיידית את הפרויקט.
כץ הוסיף, כי בסוף השבוע צפוי להתפרסם מכרז נוסף, בין מחלף להבים למחלף לקייה, ועד סוף השנה צפוי להתפרסם מכרז נוסף, ממחלף לקייה ועד מחלף שוקת. אורכם של שני הקטעים מגיע ליותר מ-11 ק"מ.