חברת סולל בונה זכתה היום (ב') במכרז להמשך סלילת כביש חוצה ישראל (כביש 6) דרומה.
המכרז שפורסם על ידי חברת כביש חוצה ישראל כולל את קטע הכביש ממחלף רהט ועד מחלף להבים (קטע 21), באורך של יותר משישה ק"מ. עלות הפרויקט מסתכמת בכ-300 מיליון שקל והוא צפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2015.
הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל מסתיים כיום במחלף מאחז, צפונית לבית קמה, כשהכביש מתוכנן להגיע עד לצומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך של כ-60 ק"מ.
חברת כביש חוצה ישראל החלה לאחרונה בעבודות פינוי התשתיות וההפקעות הנדרשות לאורך התוואי וכבר החלה בהקמת שלושה גשרים, בעלות של כ-45 מיליון שקל.
שר התחבורה ישראל כץ ציין, כי בשבועות הקרובים יתפרסם מכרז נוסף, בין מחלף להבים למחלף לקייה, כשעד סוף השנה צפוי להתפרסם מכרז נוסף, ממחלף לקייה ועד מחלף שוקת. אורכם של שני הקטעים מגיע ליותר מ-11 ק"מ.
כץ: "סלילת הקטע החדש בין להבים לצומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה, ותגביר את רמת הבטיחות בעיר. כמו כן, היא תשפר משמעותית את הנגישות לבסיסי צה"ל באזור".
כץ הוסיף, שבמקביל נערכים משרד התחבורה וחברת כביש חוצה ישראל לסלילת הקטעים הצפוניים של כביש 6, מיקנעם ועד צומת סומך, באורך כולל של כ-17 ק"מ. הקטעים כוללים שלוש מנהרות באורך כולל של כחמישה ק"מ.
הגשת התוכניות עבור הקטעים הצפוניים מתוכננת לתחילת שנת 2013, כשהפרויקט צפוי להסתיים בתוך כשלוש שנים. בימים הקרובים תתחיל חברת חוצה ישראל בעבודות פינוי התשתיות כהכנה לכניסת הזכיין לעבודה.