נפרצה המנהרה הראשונה בפרויקט הרחבת כביש 60

עבודות הביצוע בפרויקט החלו לפני כשנה והן צפויות להסתיים בשנת 2025. ההשקעה הכספית הינה כמיליארד שקלים. אורך המנהרה החדשה הצפונית יגיע לכ-300 מטרים


10:43 ,21.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה, מקדמים באופן מואץ את עבודות הביצוע של פרויקט הרחבת כביש המנהרות (כביש 60). בשבוע שעבר נרשם ציון דרך משמעותי ראשון בפרויקט - עם פריצת המנהרה החדשה הצפונית, שאורכה כ- 300 מטרים.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ומנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, התכבדו בפריצת המנהרה. כמו-כן נכחו באירוע שלמה נאמן ראש מועצת גוש עציון, עודד רביבי ראש מועצת אפרת, הלל הורביץ ראש מועצת חברון, אליהו ליבמן ראש מועצת קריית ארבע, בני שוורץ מנכ"ל מועצת בית"ר עילית ועוד. 

 

פרוייקט כביש המנהרות (60) מהווה את שער הכניסה הדרומי של ירושלים והוא  אחד מפרויקטי התחבורה הגדולים והמשמעותיים המבוצעים בשנים האחרונות בירושלים והסביבה.

 

הרחבת כביש המנהרות מבוצעת באורך של 12 ק״מ, מצומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ועד לישוב אלעזר. הפרויקט כולל הוספת שני נתיבי תנועה והקמת שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, האחת באורך של 300 מטרים והשנייה באורך 900 מטרים.

 

כמו כן, לראשונה בישראל יוקם במסגרת הפרויקט נתיב תחבורה ציבורית מתחלף - בשעות הבוקר יהיה פתוח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי מירושלים לגוש עציון. בנוסף יוקם גשר חדש מעל נחל גילה בגובה של 60 מטרים.

 

העבודות בפרויקט כוללות גם שיקום של המנהרות הקיימות ושדרוג המערכות בהן (אוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת)  למערכות טכנולוגיות חדשניות וכן התקנת מערכות מתקדמות במנהרות החדשות.

 

עבודות הביצוע בפרויקט החלו לפני כשנה והן צפויות להסתיים בשנת 2025. ההשקעה הכספית הינה כמיליארד שקלים. הפרויקט מהווה נדבך מרכזי נוסף במהפכת התשתיות התחבורתיות המואצת העוברת על ירושלים ובכלל זה בשלוש הכניסות המרכזיות לעיר, עם שדרוג הכניסה הראשית דרך כביש 1, עם הכניסה המזרחית וכעת עם העבודות בשער הכניסה הדרומי לירושלים.