משרד התחבורה ערך כנס לרגולציה חכמה

המשרד נערך לאתגרי המחר ביבשה, באוויר ובים הכוללים רכב אוטונומי, רחפנים, ניהול תנועה חכם, תחבורה נקייה, תחבורה קלה, תחבורה שיתופית ותחבורה ציבורית חכמה. סמנכ״ל בכיר במשרד: עלינו לפתח רגולציה שמתעדכנת כל הזמן


08:27 ,04.09.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, אשר הציבה את עידוד החדשנות כאחד מיעדי המשרד, מוביל משרדה את מהפכת התחבורה החכמה בישראל. בד בבד, פועל המשרד במרץ על מנת לעמוד בקצב השינויים המואץ, ולספק להם מענה רגולטורי המתחשב בשינויים הטכנולוגיים, בצרכי הבטיחות והאינטרס הציבורי ובמחויבות לקיימות, תוך צמצום הבירוקרטיה ושיפור השירות לציבור. 

 

לשם כך יזמה חטיבת כלכלה ואסטרטגיה והנהלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים כנס לרגולציה חכמה, שבו השתתפו אתמול מנהלים ועובדים של משרד התחבורה. הכנס נערך בהובלת אגף אסטרטגיה במשרד, ואירח אנשי מקצוע מובילים ונציגי רשות האסדרה שהציגו את המעטפת המקצועית לרגולטור בנושאים שעל הפרק.

 

בין הנושאים שנדונו בכנס: ביצוע עבודת מטה המבוססת על חשיבה מאורגנת ומתוכננת, תיעוד לפני קבלת החלטות, הכנת דוחות, בקרה על שינויי רגולציה, עריכת מחקרים, פיתוח שיטות עבודה, פרקטיקה מקצועית וכל שלבי התהליך של גיבוש הרגולציה. 

 

״מחובתנו לבנות רגולציה חכמה שתספק ביטחון מירבי בכבישים ובמסילות, בכלי הרכב, בכלי הטיס ובשדות התעופה, בכלי השיט ובנמלים, ובפרויקטי התשתית הגדולים שאנחנו מובילים במשרד״, אמר מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן.

 

נציגי רשות האסדרה הציגו את תהליך הקמת מאגר המידע, שיכלול את כל נתוני הרגולציה של כל משרדי הממשלה, בהתאם לחוק עקרונות האסדרה.

 

תהליך גיבוש רגולציה כולל עבודת מטה סדורה, מבוססת נתונים, השוואה בינלאומית, בחינת חלופות, כימות עלויות, ניהול סיכונים, הערכות של ההשפעה של הרגולציה על המשק ועל האינטרס הציבורי, ויעדי מדידה אודות אפקטיביות הרגולציה שנקבעה.

 

סמנכ״ל בכיר כלכלה, תקציבים ואסטרטגיה במשרד התחבורה אור ליביס: ״עלינו לפתח רגולציה שמתעדכנת כל הזמן. בעידן של חדשנות טכנולוגית מואצת. אנחנו עובדים באופן צמוד עם רשות המיסים כדי להוזיל את מחירי אביזרי הבטיחות ולהקל על ייבוא כלי תחבורה בטוחים העומדים בתקנים הבינלאומיים ובתקנים שלנו. מצד שני, לא נאפשר ייבוא או התקנה של כלי רכב, אביזרים ואמצעי בטיחות שאינם עומדים בתקנים ומסכנים חיי אדם״. 

 

בהמשך להרצאות, נערך דיון פתוח ודיאלוג משותף עם הנהלת המשרד, על מנת לשמוע רעיונות חדשים ולבנות חזון משותף ורגולציה חכמה שתחבר בין השמירה על האינטרסים הציבוריים כגון ביטחון, בטיחות, תחרות ושוויון כלכלי, עם הפחתת הנטל הבירוקרטי על הציבור תוך שימוש ביצירתיות, לטובת כלל אזרחי ישראל.