משרד התחבורה: נערער על החלטת בית הדין לעבודה

בית הדין האזורי לעבודה החליט לעבודה לעצור למשך 90 יום את המכרז לביצוע מבחני נהיגה מעשיים לטובת היוועצות והידברות בין הצדדים


14:23 ,25.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה מתכוון לערער לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת נשיא בית הדין האזורי השופט אייל אברהמי, לעצור למשך 90 יום את המכרז לביצוע מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים), באמצעות זכיינים בפרטיים לצורך קיום "היוועצות והידברות בין הצדדים".

 

החלטת משרד התחבורה לערער על החלטת בית הדין האזורי לעבודה נועדה לאפשר את המשך הרפורמה החיונית במערך מבחני הנהיגה המעשיים שתשפר את השירות לציבור התלמידים והמורים בצורה משמעותית ותקצר את זמן ההמתנה למבחנים באופן דרסטי.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי התוכנית החדשה לביצוע מבחני הנהיגה המעשיים, באמצעות המנהלים המקצועיים של בתי הספר לנהיגה שגובשה על ידי שר התחבורה, ישראל כץ, תצא לדרך כבר בימים הקרובים.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי הוא נערך לביצוע מלא של הפיילוט לתקופה של 6 חודשים לצורך צמצום הפיגורים הגדולים שנוצרו במבחני הנסיעה המעשיים במהלך השביתה ואחריה.

 

התכנית, המאמצת באופן חלקי את המודל האמריקאי של נסיעה בליווי מבוגר, קובעת כי תלמיד נהיגה שיעבור את מבחן הנהיגה המעשי אצל המנהל המקצועי של בית הספר לנהיגה, יקבל רישיון נהיגה זמני לתקופה של 6 חודשים. במהלך תקופה זאת הוא יחויב לנהוג עם מלווה ויחולו עליו כל ההגבלות החלות על "נהג חדש".

 

על פי התוכנית, יתאפשר לתלמידי נהיגה שהשלימו את מכסת שיעורי החובה הנדרשת (28 שיעורים), לבצע מבחן נהיגה מעשי אצל אחד מהמנהלים המקצועיים של בתי הספר לנהיגה. מדובר במנהלים מקצועיים שקיבלו הסמכה המוכרת על ידי משרד התחבורה.

   

"זכותה של הממשלה לקבוע מדיניות ולהוביל רפורמות שנועדו לשפר את השירות עבור הציבור הרחב כפי שעשינו בתשתיות, בנמלים, ברכבת ובשמים הפתוחים" אומרים במשרד התחבורה.