משרד התחבורה: מכרזים לפתיחת 7 מכוני רישוי חדשים

השר כץ: פתיחת מכוני הרישוי ביישובים חדשים תחסוך מהנהגים את הצורך לנסוע עשרות קילומטרים כדי לבצע את הבדיקה השנתית לרכב, תקל על הלחץ הקיים ותקצר את זמני ההמתנה לנהגים


10:40 ,20.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יפרסם מכרזים להקמת שבעה מכוני רישוי חדשים לרכב, הכוללים מסלולים נפרדים לרכב פרטי, רכב משא ורכב דו גלגלי. זאת, במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשפר את השירות לציבור הנהגים.

 

במסגרת הרחבת פריסת מכוני הרישוי בישראל, יפתחו לראשונה מכוני רישוי בישובים בהם לא פעלו מכוני רישוי עד כה. כך למשל, ייפתח מכון רישוי ראשון באופקים, בקרית גת, בדימונה או ירוחם. בנוסף יפתחו מכוני רישוי באזור תל אביב רמת גן, בת ים חולון אזור, רחובות קריית עקרון מועצה אזורית ברנר ונצרת ריינה אכסאל.

 

השר כץ ציין כי פתיחת מכוני הרישוי באופקים, קרית גת, דימונה או ירוחם תחסוך מהנהגים את הצורך להגיע עד לבאר שבע, נתיבות, שדרות, אשקלון וקריית מלאכי כדי לבצע את הבדיקה השנתית לרכב. לדבריו, פתיחת מכוני רישוי נוספים, במקומות בהם קיימים מכוני רישוי, תקל על הלחץ הקיים ותקצר את זמני ההמתנה לנהגים.

 

במסגרת המכרז, נדרש כל זכיין להקים מכון רישוי שיכלול מסלולי רישוי נפרדים לרכב פרטי ולרכב כבד, ומעתה גם מסלול רישוי נפרד לאופנועים. זאת, בעקבות תקנה חדשה שנחתמה לאחרונה על ידי השר כץ.

 

מכוני הרישוי מחויבים במכרז להחזיק ברשותם ציוד משוכלל לבדיקת זיהום אוויר מרכב עם מנוע בנזין או מנוע דיזל, וכן כלים וציוד בדיקה מתקדם, המותאמים לכל אחד מסוגי כלי הרכב הנבדקים במכון. בנוסף, המפעיל מתחייב להעמיד במכון הרישוי כוח אדם מקצועי, הכולל מנהל מקצועי, ארבעה בוחנים מוסמכים ונאמן בטיחות.

 

בישראל פועלים כיום 64 מכוני רישוי רכב. שלושה מכוני רישוי נוספים בנהריה, נתניה ויוקנעם נמצאים כיום בשלבי בהקמה. מכוני הרישוי מבצעים בדיקות רישוי עבור יותר מ-3.6 כלי רכב הנעים על הכביש בישראל. יצוין כי מדי שנה חל גידול של כ-4% במצבת כלי הרכב בישראל. מהנתונים עולה כי בחמש השנים האחרונות גדלה מצבת כלי הרכב בישראל ב-600 אלף כלי רכב, מ-3 מיליון כלי רכב בשנת 2013, ל-3.6 מיליון כלי רכב כיום.

 

סמנכ״ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור ציין כי הקמת מכוני הרישוי מבוצעת במסגרת תכנית אגף הרכב להרחבת פריסת מכוני הרישוי בכל רחבי הארץ. ״התכנית כוללת שדרוג של מכוני הרישוי הקיימים והוספת מסלולי בדיקה לכלי רכב והעתקת מכוני רישוי שאינם עומדים בדרישות וכן פתיחת 14 מסלולי בדיקה נוספים בצפת, הרצליה, חיפה והקריות, ראשון לציון, ירושלים ופתח תקווה״, הוסיף פלור.