משרד התחבורה: לא ניתן לרשום בעלות נוספת לרכב ביבוא אישי בטרם חלפו שנתיים

זאת בעקבות תופעה לפיה בעלי רכב ביבוא אישי ניצלו פרצה בתקנה ומכרו את הרכב במסווה של הוספת בעלים, וזאת בטרם עברו שנתיים מיום הגעת הרכב לישראל


00:00 ,01.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות תופעה לפיה בעלי רכב ביבוא אישי ניצלו פרצה בתקנה ומכרו את הרכב במסווה של הוספת בעלים, וזאת בטרם עברו שנתיים מיום הגעת הרכב לישראל
 
משרד התחבורה מחמיר את הפיקוח על היבוא האישי של כלי הרכב, בעקבות ניסיונות רבים לסחור בכלי רכב אלה, בניגוד לתקנות התעבורה.
 
מהיום (יום שני) לא יתאפשר לרשום בעלים נוספים לרכב ביבוא אישי לפרק זמן של שנתיים מיום הגעת הרכב לישראל אלא במקרים חריגים ביותר כגון ירושה ואובדן גמור של הרכב.
 
על פי צו יבוא אישי של כלי רכב, יחיד רשאי לייבא רכב ביבוא אישי לשימושו האישי והמשפחתי בלבד. כדי למנוע סחר בכלי רכב מיבוא אישי נקבעה הגבלה האוסרת את העברת הבעלות של כלי רכב אלה לתקופה של שנתיים.
 
בנוהל מיוחד שהופץ היום למנהלי המחוזות וסניפי משרד הרישוי בארץ נקבע כי הוספת בעלים נוספים לרכב ביבוא אישי תהווה העברת בעלות ואם טרם חלפו שנתיים מיום הגעת הרכב לישראל לא ניתן יהיה לרשום בעלים נוספים ברשיון הרכב.
 
יצוין כי בשנים האחרונות התגלו תופעות רבות של בעלי רכב ביבוא אישי שניצלו את הפרצה בתקנה שאפשרה להוסיף בעלים נוספים לכלי הרכב אלה ומכרו את הרכב במסווה של הוספת בעלים, וזאת בטרם עברו שנתיים מיום הגעת הרכב לישראל.
 
הניסיונות להעביר בעלות על רכב כללו בין השאר עריכת חוזים פיקטיביים למכירת הרכב, זיופים וטענות על בעיות כלכליות או אישיות המאלצות לכאורה את בעלי הרכב למכור אותם בטרם חלפה התקופה המאפשרת את מכירתם.