משרד התחבורה ורח״ל תרגלו ״משחק מלחמה״ רב - זירתי

במהלך היום נדונה בחינת המענה המשולב של חברות תשתיות הדרכים למלחמה רב זירתית בעצימות גבוהה למול המתאר והאתגרים, לצד חיזוק השילוביות ויחסי הגומלין בין כלל הגופים והארגונים השותפים


08:35 ,21.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

משחק מלחמה שערכו אתמול (ב׳) משרד התחבורה ורשות החירום הלאומית, בהובלת חברת נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, לחברות תשתיות הדרכים, נערך במטרה לשפר ולייעל את ההתמודדות במצב של מלחמה רב-זירתית בעצימות גבוהה.

 

התרגיל נערך כחלק מתהליך הפקת לקחים ובמטרה לשפר את המענה בהמשך, בהנחייתה של שרת התחבורה מירי רגב, כחלק מההיערכות באוויר, בים וביבשה של משרד התחבורה למצב של מערכה כוללת. 

 

משחק המלחמה נערך בהשתתפות בראשות מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, בהשתתפות נציגי אגפי החירום והתשתיות במשרד, ראש רשות החירום הלאומית, יורם לרדו, יו״ר חברת נתיבי ישראל, יגאל עמדי, מנכ״ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, נציגים של משרדי הממשלה, מנכ״לי חברות התשתית, זכיינים, צה״ל ומשטרת ישראל. 

 

במהלך היום נדונה בחינת המענה המשולב של חברות תשתיות הדרכים למלחמה רב זירתית בעצימות גבוהה למול המתאר והאתגרים, לצד חיזוק השילוביות ויחסי הגומלין בין כלל הגופים והארגונים השותפים למתן מענה לאירועים משמעותיים בתרחיש רב-זירתי והצגת האתגרים ומענה חברות תשתיות הדרכים לתרחיש עלטה והפסקות חשמל ממושכות.

 

כמו כן, בתרגיל ניתן דגש על הסברה ומידע לציבור, שמירה על חוסן שרשרת האספקה והרציפות התפקודית של חברות תשתיות הדרכים.

 

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: ״לצד ההצלחות במלחמה, האיומים על מדינת ישראל מתעצמים ואנחנו חייבים להיות מוכנים לכל תרחיש. זוהי מטרתו של התרגיל בתרחיש הרב-זירתי שאנחנו עורכים כאן היום. לחברת נתיבי ישראל ולחברות היה ויהיה תפקיד מרכזי בתרחיש כזה. מערכה רחבת היקף בגזרה הצפונית, שצפויה לפי כל ההערכות להיות עוצמתית, היא לדעת רבים רק שאלה של זמן, ועלינו להיות ערוכים, בצורה המיטבית ביותר. היערכות, מוכנות ותרגול – הם הערובה שלנו להבטיח את המשך הרציפות התפקודית, אם וכאשר תיפתח המערכה בצפון, כמו שהוכחנו בשבועות הראשונים למלחמה, בהם משרד התחבורה סיפק סיוע ומענה רחב היקף באוויר, בים וביבשה״.

 

יגאל עמדי, יו״ר דירקטוריון חברת נתיבי ישראל: ״חברת נתיבי ישראל הינה זרוע ביצועית של משרד התחבורה ובחירום החברה מתפקדת כחברה המתכללת של חברות תשתית התחבורה במדינת ישראל. המוכנות לחירום ברמה הלאומית מבטאת את יכולתה של המדינה להתמודד עם מגוון רחב של איומים וסיכונים  ולהגן על ביטחון אזרחיה יחד עם שותפינו כדי לתת מענה לאירועים משמעותיים לתרחישים רב זירתיים במטרה לייצר רציפות תנועתית ושמירה על צירים חיוניים הן לכוחות הביטחון והן למשתמשי הדרך. המוכנות למלחמה ומצבי חירום מהווים נר לרגלינו ואנו עסוקים לילות כימים על מנת לשפר את מוכנות החברה לתרחישים השונים ולאתגרים שיעמדו לפתחנו במלחמה רב זירתית״.

 

ניסים פרץ, מנכ״ל חברת נתיבי ישראל: ״חברת נתיבי ישראל כחברה שמתכללת את פעילות חברות תשתיות התחבורה בחירום, פועלת מתחילת ימי הלחימה כזרוע הביצועית של משרד התחבורה כדי לאפשר תנועה רציפה לכוחות הביטחון ולצהל בזירות השונות ותמיכה בעורף. בימים אלה, משלימה החברה תכנית כוללת לשיפור מוכנות של החברות השונות למצב של מלחמה רב זירתית. במצב של מלחמה בעצימות גבוהה, יעמדו בפני החברה אתגרים רבים שאליהם חשוב שנערך מול השותפים שלנו בפיקוד העורף והמשטרה בין היתר גם לתרחיש עלטה. מוכנות החברה תבטיח כי נדע לעמוד באתגרים אלה ולסייע בשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל״.