משרד התחבורה: התגלו תיבות הילוכים החשודות כגנובות

במהלך מבצע מיוחד המתמקד במוסכים בלתי חוקיים נתפסו עשרות גירים החשודים כגנובים וכן אופנוע החשוד כגנוב עם מספר מנוע ושלדה מזויפים


00:00 ,26.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך מבצע מיוחד המתמקד במוסכים בלתי חוקיים נתפסו עשרות גירים החשודים כגנובים וכן אופנוע החשוד כגנוב עם מספר מנוע ושלדה מזויפים
 
עשרות תיבות הילוכים (גירים) החשודות כגנובות נתפסו במוסך לרכב בטירה שבמשולש, במסגרת מבצע אכיפה מיוחד שיזם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ כנגד מוסכים בלתי חוקיים.
 
במהלך המבצע שנערך על ידי אגף הרכב במשרד התחבורה ובהשתתפות יחידת "אתגר" של משטרת ישראל נתגלו באחד המוסכים בטירה כ-30 תיבות הילוכים שאינן רשומות בחוברת הרישום של המוסך ומקורן לא ידוע. הגירים הועמסו על משאית והועברו לחקירת המשטרה.
 
באחד מהמוסכים לפחחות וצבע בטירה התגלה אופנוע החשוד כגנוב עם מספר מנוע ושלדה מזויפים. עוד התברר כי במוסך לא קיים ציוד ותנאי עבודה מתאימים העונים על הקריטריונים של משרד התחבורה.
 
במוסך אחר שקיבל ארבעה צווי סגירה של בתי משפט התגלו 13 כלי רכב שתוקנו ללא היתר וללא כל רישיון. בעליו של המוסך נעלם מיד לאחר שפקחי משרד התחבורה הגיעו למוסך והוא קיבל זימון מיידי לחקירה.
 
במוסך נוסף למכונאות כללית שנבדק התברר כי בעליו מחזיק במחלקה "מוסווית" לשיפוץ גירים ללא כל היתר של משרד התחבורה. במוסך גם לא היו כרטיסי עבודה וחשבוניות של כלי רכב שטופלו במוסך.
 
שר התחבורה ציין כי משרדו הגביר באחרונה את האכיפה על מוסכים ומכוני רישוי הפועלים בניגוד לתנאי הרשיון והחמיר עם בעלי מוסכים שאינם עומדים בקריטריונים של משרד התחבורה.
 
"פעילות של מוסך בלתי מורשה עלולה לגרום לכשלים טכניים ובטיחותיים ולנזקים כבדים לכלי הרכב המצוידים כיום במערכות טכנולוגיות מתקדמות הדורשות אבחנה וטיפול", אמר כץ.
 
מנתוני אגף הרכב עולה כי בשנת 2009 הוגשו תביעות משפטיות כנגד כ-300 מוסכים בלתי חוקיים שפעלו ללא היתר משרד התחבורה.
 
יחידת הפיקוח של אגף הרכב רשמה במהלך השנה האחרונה מאות דוחות כנגד מוסכים שהפרו את תנאי הרישיון. סך הקנסות שהוטלו על בעלי המוסכים בשנת 2009 הסתכם בכחצי מיליון שקל.