משרד התחבורה החל לשלול רשיונם של נהגים שצברו עבירות תנועה חמורות

על פי תקנה של שר התחבורה, ישראל כץ, נהג שצבר במהלך חמש השנים האחרונות 30 עבירות תנועה או ביצע חמש עבירות תנועה, מתוך 11 עבירות הנחשבות חמורות במיוחד, רשיונו יישלל לתקופה של חמש שנים


00:00 ,29.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים החל להוריד מהכביש מאות עברייני תנועה סדרתיים שצברו 30 עבירות תנועה או שביצעו חמש עבירות חמורות בחמש השנים האחרונות.

על פי תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, נהג שצבר במהלך חמש השנים האחרונות 30 עבירות תנועה (למעט עבירות חניה) או ביצע בחמש השנים האחרונות חמש עבירות תנועה, מתוך 11 עבירות הנחשבות חמורות במיוחד, רשיונו יישלל לתקופה של חמש שנים. העבירות הן: נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות, הפקרה (פגע וברח), כניסה למפגש מסילת ברזל כשהמחסום ירד, נהיגה בזמן פסילה, הריגה בתאונת דרכים, נהיגה ללא רשיון, אי ציות לרמזור אדום, עקיפות מסוכנות, נסיעה במהירות 40 קמ"ש מעל המותר וסיכון הולכי רגל במעבר חצייה.

בהתאם להנחיית השר כץ, החל אגף הרישוי במשרד התחבורה לזמן את כל הנהגים שרשיונם מיועד לפסילה, על פי רשימות שהתקבלו מאגף התנועה במשטרה. מדובר במאות נהגים שצברו בחמש השנים האחרונות עבירות תעבורה רבות וממשיכים לנהוג ולבצע עבירות תנועה חמורות.

שר התחבורה ציין כי, מאות נהגים מועדים שצברו עבירות תעבורה חמורות ממשיכים לנהוג בכבישים ולסכן את כולנו. "נכביד את ידנו על עבריני תנועה מסוכנים, המזלזלים בחוק ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להוריד את הנהגים המסוכנים מהכבישים" הוסיף כץ.

עוד מציינים במשרד התחבורה כי, ביומיים האחרונים בלבד נשללו רשיונותיהם של עשרה נהגים ראשונים שצברו בין 50 ל-163 עבירות תעבורה ובהם עבירות תעבורה חמורות. רשיונם של נהגים אלה נשלל לתקופה של חמש שנים והם יידרשו לעבור מבחן עיוני (תיאוריה) ומעשי ("טסט") מחדש, בתום תקופת השלילה. בימים הקרובים צפויה רשות הרישוי לזמן למשרד התחבורה עשרות נהגים נוספים שצברו עבירות תנועה רבות. נהגים אלה יעברו שימוע על ידי אגף הרישוי בטרם יישלל רשיונם.

כך למשל, נשלל רשיונו של נ. מירושלים שצבר עד כה 154 עבירות, מהם תשע עבירות חמורות של נסיעה באור אדום. רשיונו של נ. נשלל לתקופה של חמש שנים ובסיומן הוא יידרש לעבור את כל ההליך של הוצאת רשיון נהיגה מחדש.

רשיונו של א. ממשהד שצבר 163 עבירות, שבע מהם עבירות חמורות, נשלל לתקופה של חמש שנים. לחובתו של א. רשומות עבירות חמורות של נסיעה באור אדום ונהיגה במהירות של 40 קמ"ש, מעל המהירות המותרת.

ר. מבאר שבע שצבר תשע עבירות חמורות בשלושת השנים האחרונות נדרש להפקיד את רשיונו לתקופה של שלוש שנים ובסיומן הוא יאלץ לעבור את מבחן העיוני (תיאוריה) ומעשי (טסט) מחדש, כתנאי לקבלת הרשיון.

עוד צוין כי, שלילת הרשיון מבוצעת בהתאם לפקודת התעבורה (מס' 56) ותקנה 212 לתקנות התעבורה המאפשרת לרשות הרישוי לשלול את רשיונם של נהגים ש"בדרך נהיגתם יש משום סכנה לעוברי הדרך" וזאת לאחר הליך של שימוע. ועדת השרים לענייני בטיחות בדרכים, ברשות השר כץ, אישרה לאחרונה המלצות ועדה מקצועית ברשות השופט אביטל חן להגברת האכיפה בכבישים והחמרה משמעותית בענישה על עבירות תעבורה חמורות.

כמו כן, המלצות הוועדה כוללות שינויים במדיניות האכיפה, השיפוט, הענישה והתביעה והיא מהווה עליית מדרגה משמעותית ביותר במאבק בתאונות הדרכים. לדברי כץ, התוכנית מאפשרת לראשונה למערכות האכיפה של המשטרה, בתי המשפט ומשרד התחבורה להתמודד טוב יותר עם עברייני התנועה.