משרד התחבורה: בקרוב ניתן יהיה להגיש את הבקשות הראשונות ליבוא מקביל

השר כץ הורה לאנשי משרדו לפעול ביד קשה נגד כל גורם שינסה למנוע את התחרות בענף והדגיש כי "לא נהסס לשלול את רשיון היבוא של כל מי שיפעל בניגוד להנחיות ולנהלים"


00:00 ,18.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר כץ הורה לאנשי משרדו לפעול ביד קשה נגד כל גורם שינסה למנוע את התחרות בענף והדגיש כי "לא נהסס לשלול את רשיון היבוא של כל  מי שיפעל בניגוד להנחיות ולנהלים"
 
הרפורמה בענף היבוא המקביל יוצאת לדרך לאחר שחבר הכנסת נחמן שי משך אתמול את "הרוויזיה" שביקש לערוך בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים המתיר יבוא מקביל של כלי רכב.
 
צו הפיקוח שאושר ביום שני השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת מאפשר לראשונה לייבא לישראל מותג אחד של רכב המיוצר על ידי אותו יצרן, באמצעות יותר מיבואן אחד עד כה ניתן היה לייבא רכב ישירות מיצרן הרכב בלבד. הרפורמה מאפשרת לראשונה יבוא של רכב, באמצעות סוכן משנה ("דילר") של יצרן הרכב.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ מסר כי בתוך מספר שבועות  ניתן יהיה להגיש את הבקשות הראשונות ליבוא רכב באמצעות סוכני משנה, ("דילרים") זאת, מיד עם כניסתו לתוקף של הצו היבוא ופרסומו ברשומות.
 
השר כץ הורה לאנשי משרדו לפעול ביד קשה נגד כל גורם שינסה למנוע את התחרות בענף. "נקפיד למנוע כל לחץ של יצרנים על סוכני המשנה. לא נהסס לשלול את רשיון היבוא של כל  מי שיפעל בניגוד להנחיות ולנהלים",  הדגיש כץ.
 
שר התחבורה הנחה את סמנכ"ל תנועה במשרדו, עוזי יצחקי להשלים מיידית את יישום כל הנהלים והדרישות, המתבקשים מהצו שאושר בועדת הכלכלה.
 
מדובר בין השאר בהכנת דרישות ותנאים המתייחסים ליבוא רכב וכן בעדכון נהלים הקשורים למוסך שירות מרכזי, התואמים את הנחיות יצרן הרכב וכן ציוד ומכשור הנדרשים למוסכי השירות, הכשרת כוח אדם וספרות מקצועית המתחייבים מהצו החדש.
 
השר כץ מסר כי בעקבות הרפורמה החל משרדו להיערך גם לכניסתם של מוסכי שירות חדשים שיספקו שירות לכלי הרכב שייבאו לישראל, באמצעות סוכני המשנה.
 
כמו כן יעודכנו ויוחמרו הדרישות בכל הנוגע לביצוע "קריאות לתיקון" ("ריקולים"). בין השאר יחויב יצרן הרכב וסוכן המשנה ליידע את בעל הרכב על כל "קריאה לתיקון" ולספק את כל הנדרש לביצוע "הריקולים" בתוך זמן קצר.