משרד התחבורה: בקרוב ייערך מבצע נרחב כנגד מכוני רישוי הפועלים בניגוד לנהלים

משרד התחבורה אסר על מכון הרישוי לרכב מ.מ.מ. בירושלים לבצע טסטים לרכב לאחר שהעניק אישור כשירות לרכב בלתי תקין. השר כץ: מדובר בתופעה חמורה


00:00 ,17.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה אסר על מכון הרישוי לרכב מ.מ.מ. בירושלים לבצע טסטים לרכב לאחר שהעניק אישור כשירות לרכב בלתי תקין. השר כץ: מדובר בתופעה חמורה
 
משרד התחבורה שלל היום את כתב ההרשאה של מכון הרישוי לרכב מ.מ.מ. בירושלים ואסר עליו לבצע מבחני רישוי לרכב ("טסטים") לאחר שהתברר כי המכון העניק אישורי כשירות לרכב משא למרות ליקויי בטיחות חמורים שהתגלו ברכב.
 
בוחני אגף הרכב שבדקו את המשאית מיד לאחר שקיבלה אישור כשירות מהמכון גילו שורה ארוכה של ליקויים בהם: ברגים משוחררים בזרוע ההגה שגרמו לחופש מופרז בהגה, צמיגים שאינם מתאימים למצוין ברשיון הרכב והעלולים לגרום לאיבוד שליטה ברכב וכן נזקים במערכות ההנעה והמנוע של המשאית.
 
בנוסף לכך התגלו ליקויים בתפקוד המכון, כך למשל רכב מסוג GMC קיבל כשירות לתנועה במשך מספר שנים למרות שהרכב עבר שינוי מבנה. ברכב הותקנה דלת חשמלית שאינה רשומה ברשיון הרכב וזאת בניגוד לנהלים.
 
בהודעת התליית הרישיון של המכון צוין כי המקרים שהתגלו במכון מעידים על חוסר ארגון ושליטה של עבודת המכון, הן ברמה המקצועית והן ברמה הניהולית והדבר מעלה חשש ממשי כי המכון אינו מקפיד על הוראות רשות הרישוי וכי מדובר בהפרה שיטתית של הוראות הנוהל.
 
מכון הרישוי נסגר לתקופה של ארבעה ימים. במהלך תקופה זו נדרשו בעלי המכון לתקן את על הליקויים. במסגרת השימוע שנערך לבעלי המכון נמסר כי הם פועלים לתיקון הליקויים ואף החליפו את המנהל המקצועי של המכון.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע כי הוא רואה בחומרה יתרה את הליקויים שהתגלו וכי בקרוב ייערך מבצע ארצי נרחב כנגד מכוני הרישוי הפועלים בניגוד לנהלים.