מיום שישי: נוסעים ברכבת הקלה בירושלים

בשבועיים הקרובים הנסיעות בחינם; בהתחלה ייסעו רק 14 רכבות כדי לשמור מרחק בטיחות ביניהן, עד להשלמת מערכות הבקרה וההעדפה ברמזורים


00:00 ,16.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה אישר הבוקר להתחיל ביום שישי הקרוב בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש.

שר התחבורה, ישראל כץ אמר: "הרכבת הקלה תלך ותשתפר. לירושלמים מגיע סוף סוף לנסוע ברכבת הקלה."

בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מספר שבועות. פריסת מערך התנועה החדש של 51 קווי האוטובוסים תחל רק לאחר השלמת הרכבת הקלה.

יצוין כי, ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות בלבד מתוך 23 ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת.

עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים.