החל מהבוקר (ג') יחלפו נהגים בכביש ירושלים-תל אביב לראשונה מתחת לגשר האקולוגי שהוקם בסמוך למחלף שורש, במסגרת שדרוג כביש מס' 1 בקטע שבין שער הגיא ועד לבירה.
ביום רביעי בבוקר ייפתח לתנועה הכביש החדש, העובר מתחת לגשר האקולוגי גם לכיוון ירושלים, ובכך תושלם פתיחת הכביש של הגשר משני הכיוונים. מדובר בגשר ברוחב של 70 מטר, והוא למעשה הגשר האקולוגי הגדול ביותר שהוקם עד כה בישראל.
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ציין כי הקמת הגשר האקולוגי נועדה לאפשר מעבר בטוח לבעלי החיים שבסביבה והוא יהפוך את כביש מס' 1 לאחד הכבישים הירוקים ביותר שייסללו בארץ בשנים הקרובות. תכנון הגשר בוצע בסיוע יועצי נוף, סביבה ואדריכלות, ובתכנון ניתן דגש מיוחד להיבט הנופי והאקולוגי.
כץ: "עם השלמת הגשר האקולוגי יוכלו כל בעלי החיים לזכות לראשונה באיחוד משפחות. מדובר בסוגים רבים של בעלי חיים שבמשך עשרות שנים לא נפגשו". יצוין כי באזור הגשר ישנם כיום עשרות סוגים של בעלי חיים ובכללם איילות, עופרים, חזירי בר, שועלים, תנים, צבועים, דורבנים וזוחלים רבים.
חברת נתיבי ישראל החלה בימים אלה למלא את שני צידי הגשר בכ-200 אלף קוב של עפר, במטרה להגיע למפלס הרצוי של הכביש. העפר יובא ממאגר חול ענק של רכבת ישראל שהוצא ממנהרות הרכבת שנכרו. העפר יובל למילוי הגשר באמצעות כ-5,000 פול-טריילרים.
במסגרת העבודות מבוצע שיקום נופי מלא במאות דונמים של סביבת הכביש, הכולל העתקה ושימור של הצמחייה הקיימת והחזרתה לשטח בתום העבודות. בין השאר, הוצאו מהמקום כ-30 אלף פקעות של פרחים מוגנים שנשתלו בפארק קק"ל באזור גשר הראל, ויוחזרו לבתי הגידול המקוריים שלהם לאורך הכביש.
פרויקט שדרוג כביש 1, שהיקפו נאמד ב-2.5 מיליארד שקל, כולל הקמת מערכת גשרים, מנהרות ומחלפים באורך 16 ק"מ, משער הגיא לירושלים, הוספת נתיב נסיעה לכל כיוון, לרבות שוליים ומפרדה תקניים, הכפלת רוחב הכביש ל-45 מטר, ביטול סיבוב מוצא המסוכן והקמת שני גשרים מקבילים באורך של יותר מ-800 מטר כל אחד במקומו, והקמת מחודשת של מחלפים חמד והראל. מחלף נווה אילן נחנך לפני מספר חודשים.