כביש 71 ישודרג בעלות של מיליארד וחצי שקל

הכביש, מעפולה לבית שאן, יורחב לדו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון. העבודה במסגרת הטיפול בכבישים המהווים מוקדי סיכון


12:17 ,05.02.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, החל בפרויקט לשדרוג כביש 71 מעפולה לבית שאן.

 

השדרוג, בעלות של יותר ממיליארד וחצי שקל, במסגרת תכנית רחבת היקף שגיבש משרד התחבורה לטיפול במוקדי סיכון בכל רחבי הארץ.

 

כביש 71 הוא כביש רוחב ארצי, באורך של 22 ק"מ, המתחיל ביציאה מעפולה ומגיע עד לפאתי העיר בית שאן. הכביש עובר בחלקו הגדול בצמוד למסילת הברזל של רכבת העמק המוקמת בימים אלה.

 

עבודות השדרוג יכללו את הרחבת הכביש מדרך חד מסלולית לדרך דו-מסלולית, בעלת שני נתיבים לכל כיוון. בשלב הראשון, שביצועו כבר החל, יוקמו לכל אורך הכביש מפרדות בין הנתיבים ומערכות גשרים שיפרידו בין מסילת רכבת העמק לכביש ויאפשרו נסיעה רציפה ובטוחה.

 

עלות השלב הראשון של הפרויקט שהחל בימים אלה, נאמדת ב-400 מיליון שקל וכוללת הקמת הפרדה מפלסית, בהצטלבות של כביש 71 עם כביש 675, וכן מערכות גשרים מעל מסילת הרכבת וכביש 71, במטרה למנוע חיכוך בין כלי הרכב העוברים בתוואי. בהצטלבות כביש 77 עם כביש הגישה לגדעונה תוקם מפרדה מפלסית נוספת, שתאפשר נסיעה רציפה ללא רמזורים.

 

כמו כן יוסדרו הגישות ליישובים ולקיבוצים: כפר יחזקאל, גבע וגדעונה. באזור בית השיטה, במפגש הכבישים 71 ו-669, תוקם הפרדה מפלסית, שתמנע לחלוטין מפגש בין כלי רכב וכוללת הקמת גשר באורך 55 מטר מעל תוואי רכבת העמק. גשר נוסף, באורך של 62 מטר, יוקם מעל כביש 71.

 

בנוסף יוקמו מעגלי תנועה, שיגבירו את הבטיחות בכביש ויורחבו השוליים לכל אורכו. בחלק מהכביש יעשה שימוש בטכנולוגיה של "פס הרחבה מרעיד", המתריע בפני הנהגים הסוטים ממסלולם. השלמת השלב הראשון של העבודות צפויה בסוף השנה הבאה.

 

בשלב השני של הפרויקט, שיכנס לתכנית החומש של חברת נתיבי ישראל, תבוצע הפרדה בין הנתיבים והרחבת הכביש, לכל אורכו לכביש דו-מסלולי בעל שני נתיבים בעלות של יותר ממיליארד שקל.

 

לדברי שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, שדרוג כביש 71 מבוצע במסגרת המאבק שמנהל משרד התחבורה יחד עם הגורמים הרלוונטיים בתאונות הדרכים. לדבריו, מדובר באחד הכבישים החשובים והחיוניים בצפון. יצוין, כי הכביש משמש כיום גם למעבר של משאיות, המעבירות סחורות מנמל חיפה לירדן.

 

השר כץ הוסיף, כי הקמת רכבת העמק, הצפויה להיחנך בחודש אוקטובר 2016, תשמש גם להעברת סחורות ומטענים, ובכך תצמצם באופן משמעותי את תנועת כלי הרכב והמשאיות בכבישי הצפון. כמו כן, היא תתרום משמעותית להפחתת תאונות  הדרכים וזיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב.