חנ״י: שפיר תנהל ותתפעל את מנהרת התשתיות במפרץ חיפה

המנהרה הוקמה כחלק מפרויקט חיבורי נמל, לאפשר את חיבורי תשתיות הכבישים, הרכבות והצנרות במסדרון אחוד אחד. מנכ״ל בפועל חברת נמלי ישראל טיקו גדות: הפרויקט יתרום לקיצור לוחות הזמנים בשינוע הסחורות מהנמל ואליו, וייתן מענה לצרכים הלוגיסטיים של למשתמשי הנמלים


12:08 ,13.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת שפיר זכתה במכרז של חברת נמלי ישראל לניהול, תפעול ותחזוקה של מנהרת התשתיות במפרץ חיפה.

 

מנהרת התשתיות נחשבת לפרויקט דגל של חנ״י, המנהרה מאפשרת כינוסן של כלל התשתיות באזור למתקן אחד בעל יכולות ניטור ובקרה באזור כבישי הגישה לנמל המפרץ. המנהרה מפנה כ-100 דונם קרקע ומאפשרת את קידום הקמתן של מערכות הדרכים והרכבת לנמל המפרץ.

 

מחנ״י נמסר כי ״מנהרת התשתיות תתרום רבות לבטיחות, לרציפות התפקוד, וכן תקטין חשיפה לחומרים מסוכנים ולתקלות בתשתיות של חומרים מסוכנים. התשתיות שעוברות במנהרה הן של גז, מים, חשמל, תזקיקים, כימיקלים ותקשורת. המנהרה תתרום להפחתת הסיכונים לזיהום סביבתי באזור״. 

 

אורכה של מנהרת התשתיות כ-2.2 ק״מ והיא ממוקמת לאורך הרחובות משה דיין ויוליוס סימון. המנהרה הוקמה כחלק מפרויקט חיבורי נמל, לאפשר את חיבורי תשתיות הכבישים, הרכבות והצנרות במסדרון אחוד אחד.

 

מנכ״ל בפועל חברת נמלי ישראל טיקו גדות: ״פרויקט מנהרת התשתיות משלב הגנה ירוקה על הסביבה, אבטחת תשתיות והקלת העומס בדרכים. הפרויקט יתרום לקיצור לוחות הזמנים בשינוע הסחורות מהנמל ואליו, וייתן מענה לצרכים הלוגיסטיים של לקוחות הנמלים, המובילים והתעשיינים״