חברת נתיבי ישראל: החל שלב א' בהקמת מחלף הושעיה

במסגרת פרויקט הקמת מחלפים בכביש 77 וביטול הרמזורים בין מחלף גולני למחלף המוביל בהשקעה של כ- 360 מיליון שקלים


11:17 ,24.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל נמסר כי החל שלב א' בהקמת מחלף הושעיה בכביש 77, אשר יבטל את הרמזור הקיים בצומת ואת הפניות שמאלה, ובכך יאפשר השתלבות בטוחה ומהירה בכביש 77 הראשי וכניסות ויציאות בטוחות ליישוב הושעיה, על ידי צמצום החיכוך בין כלי הרכב בתוואי. הקמת המחלף מתבצעת במסגרת פרויקט חברת נתיבי ישראל להקמת ארבעה מחלפים חדשים לאורך כביש 77 שבצפון, בין מחלף גולני למחלף המוביל שיבטלו את הצמתים המרומזרים.

 

המחלף יוקם בתוואי עבודה המשתרע לאורך של כ-2.7 ק"מ, במסגרת העבודות יבוטל הרמזור בצומת, יוקם גשר אינטגרלי במבצע הנדסי שיתנשא לגובה של 7 מטרים מעל כביש 77 ויוקמו רמפות מחלף לעלייה וירידה, בנוסף תוקם דרך ייעודית חדשה למעבר בטוח של חקלאים ותתבצע העתקת תשתיות. בפרויקט זה כמו בשאר הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל, קיבל אופיו הכפרי והירוק של האזור חשיבות עליונה בתכנון המוקדם, ויתבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע.

 

במסגרת הפרויקט לביטול הרמזורים, יוקמו שלושה מחלפים נוספים בתוואי כביש 77- טורעאן, בית רימון וציפורית. ממשרד התחבורה נמסר כי כביש 77 מהווה את הזרוע המזרחית של כביש 6 המוארך בימים אלה עד כביש 70 (תל קשיש).

 

במקביל לתחילת הקמת מחלף הושעיה, החל פרויקט נוסף בהשקעה כוללת של כ-600 מיליון שקלים, להקמת מחלף מערכתי שיהווה תחליף לצומת רמת ישי המרומזר היום, והארכת כביש 77 המתחבר לצומת רמת ישי הקיים, עד צומת התשבי, כאשר כביש 722 יהפוך לכביש אזורי. בכך יהפכו המחלפים החדשים בתוואי כביש 77, לעורק תחבורתי ראשי בין הפריפריה למרכז שיאפשר נסיעה רציפה ובטוחה ללא רמזורים כלל מצומת עמיעד בכביש 85 עד כביש 6 החדש.

 

מחברת נתיבי ישראל נמסר כי פרויקט הענק בכביש 77 תוכנן בקפידה רבה, בתוכנית מורכבת שארכה זמן רב, זאת במטרה לבצע הלכה למעשה את השיטה שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל הכוללת הקמה של מחלפים המבטלים צמתים מרומזרים ומאפשרים זרימת תנועה, מזעור חיכוך בין כלי הרכב ומענה בטיחותי למשתמשי הדרך.

 

בנוסף, הפרויקט כולל הקמה של מעברים בטיחותיים לחקלאים, מעברים תת קרקעיים להולכי רגל וחיילים, בסמוך למחנות הצבאיים, ובמקומות בהם נדרשה חציית כביש ראשי.