לאחר יותר מ-46 שנות פעילות משנה חברת נתיבי איילון את יעודה ותבצע לראשונה בתולדותיה פרויקטים תחבורתיים במרחב העירוני, הפרברי והמטרופוליני בכל רחבי הארץ.
חברת נתיבי איילון הוקמה ב-1970 כגוף משותף לממשלת ישראל ולעיריית תל אביב-יפו במטרה לפתח את עורקי התחבורה באזור תל אביב בלבד.
החברה החדשה, שתהיה בבעלות מלאה של המדינה, תשמש כזרוע של משרד התחבורה לביצוע פרויקטים בדומה לחברת נתיבי ישראל, המבצעת פרויקטים תחבורתיים בינעירוניים בכל הארץ. בנוסף תהיה החברה החדשה שתוקם אחראית על ניהול וייזום פרויקטים של תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ונתיבים מהירים למרכזי מטרופולינים בכל הארץ, וכן ייזום פרויקטים תחבורתיים, שיסייעו בתוכניות הלאומיות לפתרון בעיית הדיור ויתמכו בהן.
שינוי יעוד החברה התאפשר לאחר שהממשלה אישרה את הצעת שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ להפוך את חברת נתיבי איילון לחברה ממשלתית. משרד התחבורה, רשות החברות הממשלתיות ועיריית תל אביב משלימים בימים אלה את תהליך המכירה של מניות עיריית תל אביב בנתיבי איילון (50%) למדינה, כשבמקביל אחזקותיה של המדינה בחברת אוצרי מפעלי ים יימכרו כמקשה אחת לעיריית תל אביב-יפו.
בעקבות שינוי יעודה של נתיבי איילון, משרד התחבורה מחפש שם חדש לחברה, שיבטא את מטרותיה החדשות של החברה. המשרד בוחן, בין השאר, אפשרות לפנות לציבור הרחב, להצעת שם שישקף את תחומי פעילותה החדשים של החברה.
חברת נתיבי איילון מנהלת ומקדמת כיום עבור משרד התחבורה שלושה פרויקטי דגל: פרויקט למתן העדפה לתחבורה ציבורית "מהיר לעיר" ב-20 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב; הקמת רשת נתיבים מהירים במטרופולין תל אביב; והקמת רשת מטרופולינית של אוטוסטראדות לאופניים בגוש דן, אופני-דן.