חברת נתיבי איילון הופכת לחברה ממשלתית

ועדת שרים לענייני חברה וכלכלה אישרה את המהלך. הצעד יאפשר לחברה לבצע פרויקטים מחוץ לאזור גוש דן בלבד


12:42 ,25.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

עדת השרים לענייני חברה וכלכלה אישרה היום (א') את הצעת שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ להפוך את חברת נתיבי איילון לחברה בבעלות ממשלתית מלאה.

 

חברת נתיבי איילון הוקמה בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת כגוף משותף לממשלת ישראל ולעיריית תל אביב-יפו. החברה אחראית כיום על הקמה ופיתוח של עורקי תחבורה עירוניים ומטרופולינים באזור תל אביב וגוש דן.

 

על פי ההחלטה שאושרה, המדינה תרכוש את חלקה של עיריית תל אביב-יפו (50%) בחברת נתיבי איילון, בהתאם להסכמות עם העירייה ומנגנון הערכת שווי שיקבע, כך שהחברה תהפוך לחברה שכל מניותיה מוחזקות בידי המדינה.

 

כץ ציין, כי עם הפיכתה של חברת נתיבי איילון לממשלתית, היא לא תוגבל לפרויקטים עירוניים בגוש דן בלבד. "מדובר במהפכה, שכן חברת נתיבי איילון תוכל, לראשונה בתולדותיה, לבצע פרויקטים עירוניים בכל רחבי הארץ", אמר.

 

במקביל, ועדת השרים לענייני הפרטה צפויה לקבל מחר (ב') החלטה הקובעת כי כל אחזקותיה של המדינה בחברת אוצר מפעלי ים ימכרו כמקשה אחת לעיריית תל אביב-יפו, או לחברת אתרים בחוף תל אביב. עלות רכישת מניות המדינה בחברה תופחת מהתמורה שתתקבל ממכירת אחזקותיה של המדינה בחברת אוצר מפעלי ים.

 

חברת אומר מפעלי הים מנהלת את נמל תל אביב מאז הקמתו בשנת 1936. החברה אחראית בשנים האחרונות על תהליך השיקום והפיתוח של הנמל.