חברת מטרופולין תפעיל ממחר את קווי התחבורה הציבורית בשרון

החברה הצטיידה ב-230 אוטובוסים חדישים העומדים בתקני זיהום אוויר מחמירים ותפעיל כמאה קווים המחברים בין ערי אזור השרון לתל אביב


00:00 ,02.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הצטיידה ב-230 אוטובוסים חדישים העומדים בתקני זיהום אוויר מחמירים ותפעיל כמאה קווים המחברים בין ערי אזור השרון לתל אביב
 
שלב נוסף של הרפורמה בתחבורה הציבורית יוצא לדרך. חברת מטרופולין תפעיל ממחר (יום שני) את קווי התחבורה הציבורית בכפר סבא, רעננה והרצליה המרושתים לראשונה בישראל באינטרנט אלחוטי חינם. מדובר בקווים שהופעלו עד כה על ידי חברת דן.
 
חברת מטרופולין זכתה במכרז של משרד התחבורה להפעלת כל קווי אגד, העירוניים והאזוריים בכפר סבא, רעננה, הרצליה והוד השרון וכן כל קווי דן המקשרים בין ערים אלה לתל אביב. בנוסף לכך כולל המכרז גם קו עירוני נוסף של חברת דן ברמת השרון.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ מסר כי מדובר במכרז הגדול ביותר שפורסם עד כה בתחבורה הציבורית, הכולל כ-100 קווים, המהווים 4.3% מפעילות קווי דן ו-2.2% מפעילות קווי אגד בתחבורה הציבורית.
 
החל ממחר תפעיל מטרופולין את הקווים שהופעלו על ידי חברת דן ובמהלך החודשים הבאים עתידה החברה להפעיל את כל הקווים העירוניים והאזוריים המופעלים כיום על ידי חברת אגד באזורים אלה.
 
השר כץ ציין כי עם תחילת פעילותה של מטרופולין תוגבר מערך האוטובוסים בקווי השרון ב-40% . עיקר התגבור מתבטא בהגדלה של תדירויות נסיעה ותוספת קווים חדשים שנועדו לשפר את הקשר בין מוקדי פעילות מרכזיים ברחבי האשכול, בהם: תחנות רכבת, אזורי התעשייה ומרכזי קניות.
 
לצורך הפעלת האשכול הצטיידה חברת מטרופולין ב-230 אוטובוסים חדישים שיוצרו על ידי התעשייה הישראלית במפעלי "מרכבים". כל האוטובוסים עומדים בתקני זיהום האוויר המחמירים ביותר בעולם (EURO 5) ומצוידים במערכות מתקדמות לבטיחות בדרכים.
 
בנוסף לכך יוכנסו שיפורים נוספים ברמת השירות בהם: מערכת מידע מתקדמת לציבור שתאפשר לנוסעים לקבל מידע בזמן אמת על מיקום האוטובוס ומועד הגעתו הצפוי לתחנה וזאת באמצעות הטלפון, הודעות SMS והאינטרנט. חברת מטרופולין תעמיד לראשונה לרשות הנוסעים קווי אינטרנט לגלישה אלחוטית מתוך האוטובוס, ללא תשלום.