ועדת הכלכלה אישרה הסדרת קווי שירות מותאמי ביקוש בתח״צ


10:11 ,18.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

התיקונים מסדירים בחקיקה את האפשרות לבצע תכנון דינמי של הנסיעה בתחבורה הציבורית ולשנות מסלול בזמן אמת, בהתאם לביקוש, ומעגנים בחקיקה שירותים שכבר ניתנים בכמה מקומות בארץ, כמו באבל ותיקתק. יו״ר הוועדה, ח״כ מיכאל ביטון: לא נאשר פרויקטים שלא יונגשו לאנשים עם מוגבלות

 

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ מיכאל ביטון, אישרה הבוקר את התיקונים שיאפשרו הפעלת קווי שירות מותאמי ביקוש, מתוך פרק התחבורה בחוק ההסדרים. התיקונים מסדירים בחקיקה את האפשרות לבצע תכנון דינמי של הנסיעה בתחבורה הציבורית ולשנות מסלול בזמן אמת, בהתאם לביקוש, ומעגנים בחקיקה שירותים שכבר ניתנים בכמה מקומות בארץ, כמו באבל ותיקתק.

 

האישור היום התאפשר לאחר שבשבוע שעבר הושגו הסכמות בדבר ההתייחסות להנגשת השירות לבעלי מוגבלויות. בעקבות זאת נקבע היום כי ההנגשה תוסדר בתקנות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. שרת התחבורה, בהתייעצות עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, תקבע את התקנות ונוסח ראשון שלהן יוגש לאישור הכנסת עד 1 בדצמבר 2024. עד אז, המפקח על התעבורה יקבע הוראות להסדרת הנגישות לאנשים עם מוגבלות, לאחר התייעצות עם הנציבות, שתייצג גם את עמדת ארגוני המגזר השלישי. לבקשת היו״ר ביטון הוסכם גם כי בעוד כשנה תדווח השרה לוועדה על התקדמות בטיפול בנושא.

 

ההצעה אושרה פה אחד, בקולותיהם של היו״ר ביטון, ח״כ יסמין פרידמן וח״כ מאיר יצחק הלוי. לאחר מכן אמר היו״ר ביטון כי התיקון מסדיר את הפיילוטים להפעלת תחבורה מותאמת אישית, שמחייבים שיפור והפקת לקחים. הוא הוסיף, כי ״העתיד שמור לרכבי תחבורה ציבורית שמגיעים אליך עד הבית ומורידים אותך במקום שנוח לך, ללא תלות בתחנות אוטובוס. לא אפשרנו לתחום הזה להתקדם ולהתפתח ללא וידוא שכל הרחבה תהייה עם התייחסות לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. סימנו לכל המשרדים שלא יהיו פרויקטים בישראל שאין בבסיסים התייחסות לסוגיית הנגישות לאנשים עם מוגבלות״. היו״ר ביטון הודה לח״כ שירלי פינטו, שהייתה שותפה להסכמות שהובילו לאישור הצעת החוק.