ועדת הכלכלה אישרה: 75% תפוסה בתחבורה הציבורית

הוועדה אישרה היום את תיקון תקנות הגבלות הפעילות בתחום התחבורה והאריכה את תוקפן של ההגבלות הקיימות כיום ב-28 ימים נוספים, עד 6 במרץ 2021


09:34 ,09.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ יעקב מרגי, אישרה היום את תיקון תקנות הגבלות הפעילות בתחום התחבורה והאריכה את תוקפן של ההגבלות הקיימות כיום ב-28 ימים נוספים, עד 6 במרץ 2021. במסגרת התקנות אישרה הוועדה לחזור לשיעור התפוסה המותר לפני הסגר – של 75%. כמו כן אושר לאפשר לנוסע שמתנייד בכסא גלגלים ויושב במקום המיועד לכך להשתמש בתח"צ גם מעבר למגבלת התפוסה.

 

בפתח הדיון שאל היו"ר מרגי את נציגי משרד התחבורה האם בתקופת הסגר אכן הייתה אכיפה של שיעור התפוסה, שעמד על 50%, והעיר כי היו מקרים בהם הדבר לא נאכף. ח"כ טלי פלוסקוב ציינה כי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ממתינה לאישור התקנות הללו, על מנת לאפשר שימוש באוטובוסים לא נגישים לצורך תגבור נסיעות בין עירוניות, על מנת לוודא שבעלי המוגבלויות לא יפגעו.

 

נציגת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, עו״ד מיכל שיק הר טוב, אמרה כי אם לא יאפשרו גם למלווה לעלות יחד עם בעל המוגבלות לא תהייה משמעות להחרגה. היו"ר מרגי הזכיר כי אין בסמכותה של הוועדה לתקן את התקנות בדיון, וקרא למשרד התחבורה לתקן זאת בפעם הבאה.