השר כץ חנך את חיבור כביש 531 לאיילון דרום

הכביש עתיד לחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, דרך נתיבי איילון. קטע הדרך החדש, שייפתח לציבור מחר לפנות בוקר הינו באורך של כשישה קילומטרים משפיים עד מחלף שבעת הכוכבים, כולל שלושה נתיבים


13:34 ,07.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

אחד מקטעי הדרך העמוסים ביותר במדינה צפוי להשתחרר מחר לפנות בוקר (יום רביעי), עם חיבורו של כביש 531 לאיילון דרום. הכביש החדש יצמצם משמעותית את זמן הנסיעה מהשרון למטרופולין תל אביב ויקל על עומסי התנועה באזור.

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ חנך היום (יום שלישי), את קטע הדרך החדש המחבר בין כביש 531 לכביש איילון דרום (כביש 20). פרויקט 531 הוא המיזם התשתיתי הגדול ביותר המבוצע בימים אלה במרכז הארץ ומהווה את אחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון. הכביש עתיד לחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, דרך נתיבי איילון. 

 

בטקס חנוכת הכביש השתתפו יו״ר נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ״ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ,  ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ראש מועצת כפר שמריהו, דרור אלוני ונכבדים נוספים.

 

השר כץ ציין כי מדובר בכביש רוחב אסטרטגי, החוצה את אזור השרון ומחבר בין כביש 6 באזור כפר סבא לנתיבי איילון, כביש 4 וכביש החוף (כביש 2) במערב. במרכז הכביש מסילות רכבת השרון, עם שתי תחנות רכבת ברעננה.

 

השר כץ: ״הכביש החדש יקצר משמעותית את משך הנסיעה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב. כמו כן, הוא יתרום להפחתת זיהום האוויר והרעש, וישפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי האזור״.

 

קטע הדרך החדש, באורך של כששה קילומטרים משפיים עד מחלף שבעת הכוכבים, כולל שלושה נתיבים ושתי רמפות חדשות ליציאת כלי רכב. כביש 531 כולל בין היתר אלפי מטרים של קירות אקוסטיים, 36 גשרים ומבנים תת קרקעיים, המשמשים כמעברים עיליים ותחתיים לחקלאים ולהולכי רגל. 

 

לאורך הכביש הוקמו 12 מחלפים ומשולבים בו שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. בנוסף, הוטמעו בכביש מערכות טכנולוגיות חדשניות ראשונות מסוגן בישראל, שישפרו את יכולת ניהול התנועה לאורכו בכל שעות היממה. בקרוב ייחנך קטע נוסף בכביש איילון דרום שיחבר את כביש 531 עם כביש החוף (כביש 2) ויחתום את פרויקט 531. 

 

לדברי השר כץ, הכביש החדש יקצר משמעותית את משך הנסיעה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב. כמו כן, הוא יתרום להפחתת זיהום האוויר והרעש, וישפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי האזור. עלות פרויקט 531, הכולל גם את הקמת מסילות השרון, העתקת מסילות החוף והקמת שתי תחנות רכבת חדשות, מסתכמת בכ-4.6 מיליארד שקלים.