השר כץ הגיש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת את רפורמת היבוא המקביל

הרפורמה ביבוא המקביל נועדה לעודד את התחרות בענף ולשמר אותו כמסלול נוסף לרכישת רכב בעלות מופחתת. "מדובר באחת הרפורמות החשובות ביותר שבוצעו בשנים האחרונות בישראל בענף הרכב"


00:00 ,31.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הרפורמה ביבוא המקביל נועדה לעודד את התחרות בענף ולשמר אותו כמסלול נוסף לרכישת רכב בעלות מופחתת. "מדובר באחת הרפורמות החשובות ביותר שבוצעו בשנים האחרונות בישראל בענף הרכב"
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הגיש היום לוועדת הכלכלה של הכנסת את הנוסח הסופי של התיקון לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים המתיר יבוא מקביל של רכב.
 
צו הפיקוח הוגש לוועדת הכלכלה של הכנסת לאחר שאושר במשרד המשפטים ונחתם על ידי השר כץ ושר התעשייה והמסחר, בנימין בן אליעזר. קדמו לכך שימועים שנערכו באגף הרכב במשרד התחבורה לאיגודי יבואני הרכב והמועצה הישראלית לצרכנות.
 
שר התחבורה ציין כי הרפורמה ביבוא המקביל נועדה לעודד את התחרות בענף ולשמר אותו כמסלול נוסף לרכישת רכב בעלות מופחתת. "מדובר באחת הרפורמות החשובות ביותר שבוצעו בשנים האחרונות בישראל בענף הרכב", הוסיף כץ.
 
בצו נקבעו תנאים ליבוא רכב ובכלל זה תנאים המבטיחים את האיתנות הכלכלית של היבואן ואת חובתו לספק תשתית תחזוקה נאותה לרכב לאחר יבואו ארצה וכן מוצרי תעבורה ואחריות לרוכש הרכב.
 
הצו החדש כולל בין השאר הגדרה ל"סוכן מורשה של יצרן הרכב" הרשאי למכור רכב במדינות הקהילה האירופית וארה"ב וכן דרישות נוספות המתייחסות לאיתנות פיננסית, הכוללות בין היתר מחזור מכירות שנתי של כלי רכב בהיקף של חמישה מיליון יורו לפחות.
 
כדי לעודד כניסת יבואנים חדשים לענף הקל משרד התחבורה בדרישות המתייחסות גם ליבואנים קיימים. כך למשל יתאפשר שיווק מוצרי תעבורה בנקודת מכירה אחת לפחות, במקום ארבע נקודות מכירה כיום.
 
במסגרת הצו יאושר לראשונה יבוא ישיר מיצרן רכב של כלי רכב המיוצרים בארה"ב התואמים את התקינה האמריקאית ואשר אינם משווקים כיום בישראל כמו למשל: סובארו, טויוטה וניסאן.