הרכבת לכרמיאל: החלה סלילת מעקף זמני בכביש 4

העבודות להקמת מסילת הרכבת הכפולה באורך 23 ק"מ מעכו לכרמיאל החלו; כץ: "בשנים הקרובות נשקיע מיליארדי שקלים בפרויקטים מחוללי צמיחה מחוץ ל'מדינת תל אביב'"


00:00 ,25.10.2011 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול סייר יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן לאורך תוואי פרויקט מסילת הרכבת בין עכו לכרמיאל במסגרת סלילת כביש מעקף דו-מסלולי ודו-נתיבי באורך 1100 מטרים, כולל גשר מעל נחל החילזון בין צומת עין המפרץ לצומת עכו-מזרח. לדבריו סלילת המעקף היא תנאי הכרחי לביצוע עבודות הקמת המסילה. לכביש המעקף מטרה מיידית, להקטנת אי הנוחות לנהגים בעת ביצוע העבודות הצפויות להמשך 19 חודשים. סלילת המעקף הזמני תאפשר את הקמת כביש 4 בתוואי הסופי מעל מסילת הרכבת על מנת לאפשר הפרדה מפלסית בין הכביש לבין המסילה.

גולדמן ציין כי: "פרויקט מסילת הרכבת בין עכו לכרמיאל, מתקדם בכמה מישורים במקביל- קטע המסילה שבין תחנת נעמן לכפר יאסיף, הינו מכרז תכנון-ביצוע המבוצע ע"י הקבלן הזוכה, חברת טר ארמה. בעוד כחודשיים יחלו עבודות העפר בקטע זה וסיומו מתוכנן להסתיים בתוך כשנתיים בקירוב. הקטע שבין כפר יאסיף לאזור התעשייה בר-לב, נמצא לקראת הפקדה והמכרז להקמתו יתפרסם בראשית 2012."

עוד הוסיף גולמן כי: "שותפות דניה סיבוס וחברת הבנייה הסינית CCECC נערכת לביצועו של הקטע המורכב הכולל את מנהרות גילון. אלו תהיינה זוג מנהרות באורך 4.6 קילומטרים כל אחת. עדיין לא בוצע בארץ פרויקט בסדר גודל שכזה. לסיום כריית המנהרות והקמת פסי הרכבת בתוכן, יידרשו תקופת תכנון של 8 חודשים וביצוע של 32 חודשים נוספים. זהו הנתיב הקריטי שיקבע את לוח הזמנים לביצוע כלל עבודות הפרויקט. במהלך השנה הבאה יפורסמו המכרזים לקטע המסילה ממזרח ולשתי תחנות הרכבת".

אורכה של תוואי מסילת הרכבת הכפולה הינו 23 ק"מ שיקשרו בין מסילת החוף (קריות-עכו-נהריה), לבין שתי תחנות רכבת חדשות, באחיהוד ובכרמיאל. "קו הרכבת החדש בגליל המערבי, מציב בפני החברה הלאומית לדרכים אתגרים חדשים", אמר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס, "לכריית המנהרות, יתווסף הצורך בהקמת מיסעת בטון לפסי הרכבת, דרכי גישה אל המנהרות ובתוכן והקמת מערכות תשתית במנהרות. העבודות כוללות הקמת שני גשרי רכבת מעל נחל נעמן ונחל חילזון והטיית נחל חילזון לאורך 900 מטרים. גייסנו את מיטב המומחים, להקמת קווי רכבת חדשים באיכות הגבוהה ביותר."

ברס סביר כי: "סלילת קו הרכבת בין עכו לכרמיאל, הצריכה התגברות על מגון חסמים. איתרנו כ-2,000 בעלי חלקות, שרבים מהם אינם בין החיים ואדמותיהם הורשו למספר יורשים. מצאנו פתרונות הלכתיים גם למעבר באזורים בהם עשויים להימצא קברים. כל הפעולות בוצעו תוך מתן תשומת לב לעמידה ביעדים של זמן ביצוע, איכות הפרויקט ואי חריגה מהעלויות."

עוד הוסיף ברס כי: "בתוך המנהרות עצמן, נסלול 18 מנהרות קשר, המיועדות לאפשר מעבר ממנהרה אחת לשנייה, במצב חירום. דרכי הגישה למנהרות עוברים במטעי זיתים ואנו עובדים בשיתוף פעולה עם בעלי החלקות ורשות הטבע והגנים וקק"ל, במטרה לפצות באמצעות נטיעה של אלפי עצים, בגין העצים שאנו נאלץ לכרות או להעתיק. כל פעולה בשטח המיוער, תבוצע לפי תכנית מסודרת".

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, אמר כי הפרויקט משתלב במדיניות פיזור האוכלוסין של הממשלה: "בשנים הקרובות נשקיע מיליארדי שקלים בפרויקטים מחוללי צמיחה מחוץ ל'מדינת תל אביב'. בנוסף לאיכות החיים של הגליל, יזכו התושבים והמבקרים במערכות תחבורה מתקדמות ומהירות. אנו גאים להביא את בשורת הרכבות לגליל ולעמק, במקביל להמשך השלמתם של פרוייקטי תחבורה נוספים בצפון ובדרום, במטרה לקרב את המרכז אל הפריפריה".